Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONTRAIL ANALYSIS WITH AIRCRAFT DERIVED DATA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322564" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322564 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta-avionica.leteckafakulta.sk/ojs/index.php/aavionica/article/view/1030/1030" target="_blank" >https://acta-avionica.leteckafakulta.sk/ojs/index.php/aavionica/article/view/1030/1030</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONTRAIL ANALYSIS WITH AIRCRAFT DERIVED DATA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is concerned with aircraft derived data and its applicability for condensation trails research. ADS-B messages, selected BDS registers and meteorological BDS registers are received on 1090MHz frequency and filtrated from the received data. Information received from on-board systems of the aircraft are selected only from a delineated monitored area, where contrails are observed. A methodical process is created for the purpose of assigning the corresponding aircraft and received data to the created condensation trails. The process is lately verified based on watching video records and pairing with the appropriate data obtained from the Department of Air Transport at CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences data warehouse. Condensation trails are classified into given categories and decoded information was assigned to them. Suggestions for possible improvement of the particular steps of the process are created based on previous verification.

  • Název v anglickém jazyce

    CONTRAIL ANALYSIS WITH AIRCRAFT DERIVED DATA

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with aircraft derived data and its applicability for condensation trails research. ADS-B messages, selected BDS registers and meteorological BDS registers are received on 1090MHz frequency and filtrated from the received data. Information received from on-board systems of the aircraft are selected only from a delineated monitored area, where contrails are observed. A methodical process is created for the purpose of assigning the corresponding aircraft and received data to the created condensation trails. The process is lately verified based on watching video records and pairing with the appropriate data obtained from the Department of Air Transport at CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences data warehouse. Condensation trails are classified into given categories and decoded information was assigned to them. Suggestions for possible improvement of the particular steps of the process are created based on previous verification.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Avionica

  • ISSN

    1339-9853

  • e-ISSN

    1339-9853

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    24-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus