Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding of Drivers Speed Decisions to Improve Traffic Management on Highways of the Future

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322667" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-93710-6_28" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-93710-6_28</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-93710-6_28" target="_blank" >10.1007/978-3-319-93710-6_28</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding of Drivers Speed Decisions to Improve Traffic Management on Highways of the Future

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Driver behaviour is a crucial factor not only with respect to trac safety but also when considering trac management systems. Modern Intelligent Transport Systems (ITS), such as Variable Speed Limit (VSL) system, enable real time dynamic trac management using actual trac data. However, in order to achieve an eective system, it is crucial to provide its speed limitation decision algorithm that is based on actual driver behaviour and not on theoretical expectations. Proper understanding of the driver decision making process and driving psychology is a key to eective and resultful trac management systems of the future. In this paper authors describe their study aiming to create a driver behaviour model with respect to VSL system based on data from driving simulator experiment. The resulting model is to be further ap- plied to data of Czech drivers' population in order to create background for future microsimulations of trac and wide range of objectives connected to calibration, analysis and deployment of future VSL systems in country.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding of Drivers Speed Decisions to Improve Traffic Management on Highways of the Future

  • Popis výsledku anglicky

    Driver behaviour is a crucial factor not only with respect to trac safety but also when considering trac management systems. Modern Intelligent Transport Systems (ITS), such as Variable Speed Limit (VSL) system, enable real time dynamic trac management using actual trac data. However, in order to achieve an eective system, it is crucial to provide its speed limitation decision algorithm that is based on actual driver behaviour and not on theoretical expectations. Proper understanding of the driver decision making process and driving psychology is a key to eective and resultful trac management systems of the future. In this paper authors describe their study aiming to create a driver behaviour model with respect to VSL system based on data from driving simulator experiment. The resulting model is to be further ap- plied to data of Czech drivers' population in order to create background for future microsimulations of trac and wide range of objectives connected to calibration, analysis and deployment of future VSL systems in country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST

  • ISBN

    9783319937090

  • ISSN

    1867-8211

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    274-283

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Helsinki, Hyvinkaa

  • Datum konání akce

    29. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku