Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bloková výuka v oboru Inteligentní dopravní systémy na FD ČVUT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00327794" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00327794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bloková výuka v oboru Inteligentní dopravní systémy na FD ČVUT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obor Inteligentní dopravní systémy (dále jen ITS) vyučovaný na FD ČVUT je v bakalářském studijním programu Technika a technologie v dopravě a spojích vyučován blokově. Bloková výuka je jednou ze součástí moderních výukových konceptů, který dlouhodobě funguje např. ve Švédsku. Základním rozdílem oproti klasické výuce probíhající v českých podmínkách je, že se studenti nevěnují většímu množství předmětů najednou, ale naopak se intenzivněji (několik týdnů) zabývají jedním konkrétním předmětem. Princip blokové výuky s sebou přináší výhody i nevýhody. V tomto článku dochází ke zhodnocení zkušeností s blokovou výukou na FD ČVUT, které byly nabyty v prvních dvou letech od jejího zavedení. Zároveň jsou v závěru článku naznačeny vize a směry, jak tuto alternativní formu výuky v českých podmínkách více podporovat a rozvíjet.

  • Název v anglickém jazyce

    Block teaching in the subject of Intelligent Transport Systems at CTU

  • Popis výsledku anglicky

    The Intelligent Transport Systems (ITS) program, taught at the FD CTU, is taught in a bachelor study program Technology and Technology in Transport and Communications. Block learning is one of the components of modern teaching concepts, which has long been working in Sweden, for example. The basic difference from the classical teaching in Czech conditions is that students do not devote more subjects to one another, but on the contrary, they are more intensively (several weeks) dealing with one particular subject. The principle of block teaching brings advantages and disadvantages. This article explores the experience of block teaching at FD ČVUT, which was acquired in the first two years since its introduction. At the same time, at the end of the article, the visions and directions of how to further support and develop this alternative form of teaching in the Czech Republic are outlined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 Konference - 25 let Fakulty dopravní

  • ISBN

    978-80-01-06545-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    19-21

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha 1 - Betlémská kaple

  • Datum konání akce

    24. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku