Bloková výuka v oboru Inteligentní dopravní systémy na FD ČVUT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00327794" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00327794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bloková výuka v oboru Inteligentní dopravní systémy na FD ČVUT
Popis výsledku v původním jazyce
Obor Inteligentní dopravní systémy (dále jen ITS) vyučovaný na FD ČVUT je v bakalářském studijním programu Technika a technologie v dopravě a spojích vyučován blokově. Bloková výuka je jednou ze součástí moderních výukových konceptů, který dlouhodobě funguje např. ve Švédsku. Základním rozdílem oproti klasické výuce probíhající v českých podmínkách je, že se studenti nevěnují většímu množství předmětů najednou, ale naopak se intenzivněji (několik týdnů) zabývají jedním konkrétním předmětem. Princip blokové výuky s sebou přináší výhody i nevýhody. V tomto článku dochází ke zhodnocení zkušeností s blokovou výukou na FD ČVUT, které byly nabyty v prvních dvou letech od jejího zavedení. Zároveň jsou v závěru článku naznačeny vize a směry, jak tuto alternativní formu výuky v českých podmínkách více podporovat a rozvíjet.
Název v anglickém jazyce
Block teaching in the subject of Intelligent Transport Systems at CTU
Popis výsledku anglicky
The Intelligent Transport Systems (ITS) program, taught at the FD CTU, is taught in a bachelor study program Technology and Technology in Transport and Communications. Block learning is one of the components of modern teaching concepts, which has long been working in Sweden, for example. The basic difference from the classical teaching in Czech conditions is that students do not devote more subjects to one another, but on the contrary, they are more intensively (several weeks) dealing with one particular subject. The principle of block teaching brings advantages and disadvantages. This article explores the experience of block teaching at FD ČVUT, which was acquired in the first two years since its introduction. At the same time, at the end of the article, the visions and directions of how to further support and develop this alternative form of teaching in the Czech Republic are outlined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 Konference - 25 let Fakulty dopravní
ISBN
978-80-01-06545-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
19-21
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha 1 - Betlémská kaple
Datum konání akce
24. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—