Smart Public Rail Transit System for El Paso
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00333368" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00333368 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21730/19:00333368
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/SCSP.2019.8805740" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP.2019.8805740</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2019.8805740" target="_blank" >10.1109/SCSP.2019.8805740</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Smart Public Rail Transit System for El Paso
Popis výsledku v původním jazyce
El Paso, TX, USA and Ciudad Juárez, Mexico form the largest bi-national metropolitan area in the United States and Mexico. Currently, both cities rely on separate public transit bus networks that are not linked and the only cross-border connection is available through three major international bridges opened for cars and pedestrian traffic. In 2017, the City of El Paso adopted the Resilience Strategic Plan to make El Paso smarter. The plan proposes among others the development of Rapid Transit System Corridors in El Paso. This paper presents a high-level proposal how a passenger rail system could be used to complement the existing and future Bus Rapid Transit system as well as local circulator bus system. The proposed rail network is intended for passenger transportation in El Paso, but also beyond into the surrounding region including a cross-border link to Ciudad Juárez, without which the network cannot be considered complete.
Název v anglickém jazyce
Smart Public Rail Transit System for El Paso
Popis výsledku anglicky
El Paso, TX, USA and Ciudad Juárez, Mexico form the largest bi-national metropolitan area in the United States and Mexico. Currently, both cities rely on separate public transit bus networks that are not linked and the only cross-border connection is available through three major international bridges opened for cars and pedestrian traffic. In 2017, the City of El Paso adopted the Resilience Strategic Plan to make El Paso smarter. The plan proposes among others the development of Rapid Transit System Corridors in El Paso. This paper presents a high-level proposal how a passenger rail system could be used to complement the existing and future Bus Rapid Transit system as well as local circulator bus system. The proposed rail network is intended for passenger transportation in El Paso, but also beyond into the surrounding region including a cross-border link to Ciudad Juárez, without which the network cannot be considered complete.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000024" target="_blank" >TN01000024: Národní centrum kompetence - Kybernetika a umělá inteligence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 Smart City Symposium Prague
ISBN
978-1-7281-0497-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
23. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000519240800027