Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of Connected and Automated Vehicles in a Cooperative Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00343778" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00343778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.34647/jmv.nr6.id45" target="_blank" >https://doi.org/10.34647/jmv.nr6.id45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34647/jmv.nr6.id45" target="_blank" >10.34647/jmv.nr6.id45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of Connected and Automated Vehicles in a Cooperative Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cooperative and automated vehicles (CAVs) are often considered a mean to improve quality of life in cities, the traffic flow parameters in particular. This paper provides some evidence based on microscopic traffic simulation on how the effects can really be. Important is that the particular use cases are not built in vehicles only. We focus on so called cooper-ative environment and advanced traffic control measures. This paper describes the impact of CAVs on a cooperative urban environment, resulting from a European research project - MAVEN. We clearly demonstrate that a proper integration of CAVs into city traffic management can, for example, help with respect to the environmental goals and reduce CO2 emissions by up to 12 % (a combination of GLOSA and signal optimization). On corridors with a green wave, a capacity increase of up to 34% was achieved. Already for lower penetra-tion rates (20% penetration of CAVs), there are significant improvements in traffic performance. For example, platooning leads to a decrease of CO2 emissions of 2,6% or an impact indicator by 17,7%.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of Connected and Automated Vehicles in a Cooperative Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Cooperative and automated vehicles (CAVs) are often considered a mean to improve quality of life in cities, the traffic flow parameters in particular. This paper provides some evidence based on microscopic traffic simulation on how the effects can really be. Important is that the particular use cases are not built in vehicles only. We focus on so called cooper-ative environment and advanced traffic control measures. This paper describes the impact of CAVs on a cooperative urban environment, resulting from a European research project - MAVEN. We clearly demonstrate that a proper integration of CAVs into city traffic management can, for example, help with respect to the environmental goals and reduce CO2 emissions by up to 12 % (a combination of GLOSA and signal optimization). On corridors with a green wave, a capacity increase of up to 34% was achieved. Already for lower penetra-tion rates (20% penetration of CAVs), there are significant improvements in traffic performance. For example, platooning leads to a decrease of CO2 emissions of 2,6% or an impact indicator by 17,7%.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal für Mobilität und Verkehr

  • ISSN

    2628-4154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    22-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus