Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Appropriateness of the Existing Airport Data Sources for Setting of the Safety Control Structure in SMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345056" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291001" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291001" target="_blank" >10.23919/NTCA50409.2020.9291001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Appropriateness of the Existing Airport Data Sources for Setting of the Safety Control Structure in SMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the quality and potential utilization of the currently available airport operational data sources within specific Safety Management System (SMS) tools. It primarily evaluates the appropriateness of the operational data sources to serve as a valid input for the more automatized and real-time data collection and evaluation. This evaluation is primarily focused on possible utilization of such data sources within safety control structure, the core of the safety model STAMP. This represents one of the possible approaches that could be set as a main safety mechanism, bringing a potential for setting of the active control within the given system. Application of active control requires a system preparedness study. In order to set an active control, detailed understanding of the available data sources and their appropriateness for the safety evaluation process, are required. Such data are gathered from the various sources and their structure is not consistent, which could potentially lead to a misinterpretation and invalid safety analysis results. Therefore, the main goal of the paper is to bring a closer look to a several aspects of technical and operational preparedness of the aviation organizations to use real-time data within SMS. The research uses relevant sources of daily operational data.

  • Název v anglickém jazyce

    Appropriateness of the Existing Airport Data Sources for Setting of the Safety Control Structure in SMS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the quality and potential utilization of the currently available airport operational data sources within specific Safety Management System (SMS) tools. It primarily evaluates the appropriateness of the operational data sources to serve as a valid input for the more automatized and real-time data collection and evaluation. This evaluation is primarily focused on possible utilization of such data sources within safety control structure, the core of the safety model STAMP. This represents one of the possible approaches that could be set as a main safety mechanism, bringing a potential for setting of the active control within the given system. Application of active control requires a system preparedness study. In order to set an active control, detailed understanding of the available data sources and their appropriateness for the safety evaluation process, are required. Such data are gathered from the various sources and their structure is not consistent, which could potentially lead to a misinterpretation and invalid safety analysis results. Therefore, the main goal of the paper is to bring a closer look to a several aspects of technical and operational preparedness of the aviation organizations to use real-time data within SMS. The research uses relevant sources of daily operational data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ01000252" target="_blank" >TJ01000252: Výzkum kvantitativních metod pro analýzu a vyhodnocování rizik studií bezpečnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2020 New Trends in Civil Aviation

  • ISBN

    978-80-01-06726-0

  • ISSN

    2694-7854

  • e-ISSN

    2694-7854

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    105-110

  • Název nakladatele

    IEEE Czechoslovakia Section

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    23. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku