Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ontology-based reliability analysis of aircraft engine lubrication system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345509" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.trpro.2020.11.006" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.trpro.2020.11.006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2020.11.006" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2020.11.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ontology-based reliability analysis of aircraft engine lubrication system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on identifying limitations and deficiencies of reliability methods that are currently used in the aviation industry. The goal is to propose a solution to address these issues and, consequently, improve the way reliability analyses are carried in the industry. In collaboration with an aircraft engine manufacturer, Failure Mode and Effects Analysis (FMEA) of an aircraft engine lubrication system was carried the traditional way and with current tools used by the company. Reliability ontology suitable to carry the analysis in semi-automatic way was then proposed, implemented, and used with the same FMEA analysis. The results show that the ontology-based approach has significant potential for improving the consistency and overall quality of the reliability analyses in the aviation. This article details the process of development of an FMEA ontology model, case study of its application and the comparison of the traditional and the ontology-based approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Ontology-based reliability analysis of aircraft engine lubrication system

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on identifying limitations and deficiencies of reliability methods that are currently used in the aviation industry. The goal is to propose a solution to address these issues and, consequently, improve the way reliability analyses are carried in the industry. In collaboration with an aircraft engine manufacturer, Failure Mode and Effects Analysis (FMEA) of an aircraft engine lubrication system was carried the traditional way and with current tools used by the company. Reliability ontology suitable to carry the analysis in semi-automatic way was then proposed, implemented, and used with the same FMEA analysis. The results show that the ontology-based approach has significant potential for improving the consistency and overall quality of the reliability analyses in the aviation. This article details the process of development of an FMEA ontology model, case study of its application and the comparison of the traditional and the ontology-based approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transportation Research Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2352-1465

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    37-45

  • Název nakladatele

    Elsevier BV

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    4. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku