Filtration and segregation of origin-destination pairs for modal split research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00348885" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00348885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.30534/ijatcse/2020/5291.42020" target="_blank" >https://doi.org/10.30534/ijatcse/2020/5291.42020</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.30534/ijatcse/2020/5291.42020" target="_blank" >10.30534/ijatcse/2020/5291.42020</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Filtration and segregation of origin-destination pairs for modal split research
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the research is to study the mode choice on the Origin-Destination pairs (O-D pairs) between municipalities of the Czech Republic. However, the data set of O-D pairs, which are described by number of travelers commuting to work or school from one municipality to another, is consisting over 50 % of O-D pairs with only one traveler. Modal split on these O-D pairs is then distorted in favor of only one mode of transport, making the whole data set mis-leading. The paper is presenting and evaluating methods for filtration and removal of O-D pairs of lesser importance from the data set. The options for modal split study are also improved by segregation of the data set into groups of O-D pairs according to their direction characteristics.
Název v anglickém jazyce
Filtration and segregation of origin-destination pairs for modal split research
Popis výsledku anglicky
The goal of the research is to study the mode choice on the Origin-Destination pairs (O-D pairs) between municipalities of the Czech Republic. However, the data set of O-D pairs, which are described by number of travelers commuting to work or school from one municipality to another, is consisting over 50 % of O-D pairs with only one traveler. Modal split on these O-D pairs is then distorted in favor of only one mode of transport, making the whole data set mis-leading. The paper is presenting and evaluating methods for filtration and removal of O-D pairs of lesser importance from the data set. The options for modal split study are also improved by segregation of the data set into groups of O-D pairs according to their direction characteristics.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering
ISSN
2278-3091
e-ISSN
2278-3091
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1.4 Special Issue
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
360-366
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090827812