Evaluation of Asphalt Binder Permanent Deformation Properties with Multiple Stress Creep and Recovery Test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00351184" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00351184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ytec.fd.cvut.cz/upload/2020/YTEC2020.pdf" target="_blank" >https://ytec.fd.cvut.cz/upload/2020/YTEC2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Asphalt Binder Permanent Deformation Properties with Multiple Stress Creep and Recovery Test
Popis výsledku v původním jazyce
This paper evaluates the correlation between asphalt binder non-recoverable creep compliance properties and hot mix asphalt rutting potential. Multiple Stress Creep and Recovery testing were carried out with different parameters, varying in applied stress level (0.1,3.2,6.4, 12.8 a 25.6 kPa) and test temperatures (64, 72 a 76°C). To measure hot mix asphalt rutting potential, Hamburg Wheel Tracking test was performed. Different polymers have been used for asphalt modification and crosslinking with sulfur (SBS) and curing (polyphosphoric acid for RET) of polymer modified binders was also carried out. All the binders were modified to the same PGof 72 (±1°C).
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Asphalt Binder Permanent Deformation Properties with Multiple Stress Creep and Recovery Test
Popis výsledku anglicky
This paper evaluates the correlation between asphalt binder non-recoverable creep compliance properties and hot mix asphalt rutting potential. Multiple Stress Creep and Recovery testing were carried out with different parameters, varying in applied stress level (0.1,3.2,6.4, 12.8 a 25.6 kPa) and test temperatures (64, 72 a 76°C). To measure hot mix asphalt rutting potential, Hamburg Wheel Tracking test was performed. Different polymers have been used for asphalt modification and crosslinking with sulfur (SBS) and curing (polyphosphoric acid for RET) of polymer modified binders was also carried out. All the binders were modified to the same PGof 72 (±1°C).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Young Transportation Engineers Conference 2020
ISBN
978-80-01-06793-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
19. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—