Německý přístup v případě přetížení kapacity železniční dopravní cesty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00370487" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00370487 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/153412746/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+07_2022.pdf/6ac4aff8-05c6-48dc-9794-a701d609326b" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/153412746/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+07_2022.pdf/6ac4aff8-05c6-48dc-9794-a701d609326b</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Německý přístup v případě přetížení kapacity železniční dopravní cesty
Popis výsledku v původním jazyce
Přetížení kapacity železniční dopravní cesty je fenoménem, který v odborných kruzích vyvolává velmi časté diskuze. Tuto situaci česká legislativa přitom zná a popisuje – problematika přidělování kapacity dráhy v českých podmínkách je v základu zakotvena v zákoně č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů. Tento zákon v případě překročení kapacity železniční dopravní cesty přikazuje správci infrastruktury zpracovat kapacitní analýzu a navrhnout řešení. Autorovi příspěvku však není známo, že by reálně v českých podmínkách taková situace nastala; vždy je snaha k přídělu v takovém případě přistupovat kompromisem tak, aby byly uspokojivě vyřešeny všechny požadavky. Proto je cílem tohoto příspěvku porovnat český stav se situací v zahraničí, a to konkrétně v Německu, kde jsou běžně kapacitní analýzy prováděny a poté zpracovávány plány na zvýšení kapacity dráhy. V rámci příspěvku je představen německý zákon Eisenbahnregilierunggesetz (ERegG) a dále plán na zvýšení kapacity železniční trati Wunstorf – Minden.
Název v anglickém jazyce
The German approach in the case of overloading railway traffic path capacity
Popis výsledku anglicky
Overloading the railway traffic path capacity is a phenomenon that causes very frequent discussions among professionals. The Czech legislation recognizes and describes this situation – the issue of allocating railway capacity in Czech conditions is basically enshrined in Act No. 266/1994 (Railway Act). This law, in case of overloading the capacity of the railway traffic path, orders the infrastructure manager to process a capacity analysis and propose a solution. However, the author of the post is not aware that such a situation would actually occur in Czech conditions; the effort is always to approach the allocation in such a case with a compromise so that all demands are satisfactorily resolved. Therefore, the aim of this article is to compare the Czech situation with the situation abroad, namely in Germany, where capacity analyses are normally carried out and then plans to increase the capacity of the railway traffic path are drawn up. The paper presents the German Eisenbahnregilierunggesetz (ERegG) and the plan to increase the capacity of the Wunstorf - Minden railway line.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník Správy železnic
ISSN
2694-9172
e-ISSN
2694-9172
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
43-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—