Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Německý přístup v případě přetížení kapacity železniční dopravní cesty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00370487" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00370487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/153412746/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+07_2022.pdf/6ac4aff8-05c6-48dc-9794-a701d609326b" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/153412746/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+07_2022.pdf/6ac4aff8-05c6-48dc-9794-a701d609326b</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Německý přístup v případě přetížení kapacity železniční dopravní cesty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přetížení kapacity železniční dopravní cesty je fenoménem, který v odborných kruzích vyvolává velmi časté diskuze. Tuto situaci česká legislativa přitom zná a popisuje – problematika přidělování kapacity dráhy v českých podmínkách je v základu zakotvena v zákoně č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů. Tento zákon v případě překročení kapacity železniční dopravní cesty přikazuje správci infrastruktury zpracovat kapacitní analýzu a navrhnout řešení. Autorovi příspěvku však není známo, že by reálně v českých podmínkách taková situace nastala; vždy je snaha k přídělu v takovém případě přistupovat kompromisem tak, aby byly uspokojivě vyřešeny všechny požadavky. Proto je cílem tohoto příspěvku porovnat český stav se situací v zahraničí, a to konkrétně v Německu, kde jsou běžně kapacitní analýzy prováděny a poté zpracovávány plány na zvýšení kapacity dráhy. V rámci příspěvku je představen německý zákon Eisenbahnregilierunggesetz (ERegG) a dále plán na zvýšení kapacity železniční trati Wunstorf – Minden.

  • Název v anglickém jazyce

    The German approach in the case of overloading railway traffic path capacity

  • Popis výsledku anglicky

    Overloading the railway traffic path capacity is a phenomenon that causes very frequent discussions among professionals. The Czech legislation recognizes and describes this situation – the issue of allocating railway capacity in Czech conditions is basically enshrined in Act No. 266/1994 (Railway Act). This law, in case of overloading the capacity of the railway traffic path, orders the infrastructure manager to process a capacity analysis and propose a solution. However, the author of the post is not aware that such a situation would actually occur in Czech conditions; the effort is always to approach the allocation in such a case with a compromise so that all demands are satisfactorily resolved. Therefore, the aim of this article is to compare the Czech situation with the situation abroad, namely in Germany, where capacity analyses are normally carried out and then plans to increase the capacity of the railway traffic path are drawn up. The paper presents the German Eisenbahnregilierunggesetz (ERegG) and the plan to increase the capacity of the Wunstorf - Minden railway line.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vědeckotechnický sborník Správy železnic

  • ISSN

    2694-9172

  • e-ISSN

    2694-9172

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    43-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus