Studie implementovatelnosti PinS a LLR pro ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00372111" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00372111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studie implementovatelnosti PinS a LLR pro ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie je navrhnout koncept provozu (CONOPS postupů PinS a LLR) a příslušnou studii bezpečnosti (Safety Study) umožňující využít přístrojové postupy pro lety vrtulníků (přiblížení, přistání, odlety, traťové lety) v neřízeném vzdušném prostoru a pod minimální výškou pro radarové vektorování, přičemž bude dosahovat akceptovatelné úrovně provozní bezpečnosti. Pro splnění tohoto cíle je třeba využít nejlepší praxi existujících postupů, identifikovat překážky současného prostředí a navrhnout jejich odstranění, definovat základní předpoklady bezpečných postupů, navrhnout koncept provozu pro PinS a koncept provozu pro nízké letové tratě (LLR – Low Level Routes), zhodnotit provozní bezpečnost navržených řešení, provést ekonomickou analýzu zavedení konceptů provozu a zhodnotit provozní přínosy při implementaci konceptů provozu, včetně analýzy dopadů na jiné uživatele vzdušného prostoru.
Název v anglickém jazyce
PinS and LLR implementability study for the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to design a concept of operation (CONOPS of PinS and LLR procedures) and an appropriate safety study (Safety Study) enabling the use of instrument procedures for helicopter flights (approach, landing, departures, en route flights) in uncontrolled airspace and below the minimum height for radar vectoring , while achieving an acceptable level of operational safety. In order to achieve this goal, it is necessary to use the best practice of existing procedures, identify the obstacles of the current environment and propose their removal, define the basic assumptions of safe procedures, propose an operation concept for PinS and an operation concept for low flight routes (LLR - Low Level Routes), evaluate operational safety proposed solutions, perform an economic analysis of the implementation of the operation concepts and evaluate the operational benefits of the implementation of the operation concepts, including an analysis of the impacts on other airspace users.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000031" target="_blank" >CK01000031: Inovativní způsob navigace vrtulníků letecké záchrané služby v České republice s využitím GNSS, postupů Point in Space a tratí Low Level Routes</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů