Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptual Design of Public Charging Stations for Freight Road Transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00372115" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00372115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3390/infrastructures9010007" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/infrastructures9010007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/infrastructures9010007" target="_blank" >10.3390/infrastructures9010007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptual Design of Public Charging Stations for Freight Road Transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a comprehensive methodology for a two-step approach to address the task at hand. The first step involves the optimal placement of charging stations, while the second step focuses on determining the necessary capacity of the charging stations based on traffic factors. This methodology is applicable to countries, states, or specific areas where the placement and optimization of charging stations for truck road transport are being considered. We identify the key inputs required for solving such a task. In the results section, we demonstrate the outcomes using a model example for the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual Design of Public Charging Stations for Freight Road Transport

  • Popis výsledku anglicky

    We present a comprehensive methodology for a two-step approach to address the task at hand. The first step involves the optimal placement of charging stations, while the second step focuses on determining the necessary capacity of the charging stations based on traffic factors. This methodology is applicable to countries, states, or specific areas where the placement and optimization of charging stations for truck road transport are being considered. We identify the key inputs required for solving such a task. In the results section, we demonstrate the outcomes using a model example for the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TK02010106" target="_blank" >TK02010106: Čistá mobilita a její perspektiva v nákladní silniční dopravě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Infrastructures - Open Access Journal

  • ISSN

    2412-3811

  • e-ISSN

    2412-3811

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001151098200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183415944