Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Location Infrastructure in Tunnels on Roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00373319" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00373319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2024/tunel_1-24-def-240226.pdf" target="_blank" >https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2024/tunel_1-24-def-240226.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Location Infrastructure in Tunnels on Roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to describe the methodology that deals with localization infrastructure in road tunnels and which was approved and certified in 2023 by the Ministry of Transport of the Czech Republic. Its purpose is to ensure the correct procedure for ensuring the localization of vehicles using Bluetooth Low Energy (BLE) technology, during the selection, design, projecting and implementation of localization infrastructure technologies in tunnels on roads and parking lots, including its use for communication of cooperative systems (C -ITS). The article should introduce the topic, its applicability and the transferability of knowledge for localization in the tunnel, especially to the relevant tunnel managers, designers or commercial entities. An integral part of the article is the indication of where and how to place the given technology on the transport infrastructure and what elements to use in order to ensure the accurate localization of vehicles in closed spaces, i.e. in the tunnel.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Location Infrastructure in Tunnels on Roads

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to describe the methodology that deals with localization infrastructure in road tunnels and which was approved and certified in 2023 by the Ministry of Transport of the Czech Republic. Its purpose is to ensure the correct procedure for ensuring the localization of vehicles using Bluetooth Low Energy (BLE) technology, during the selection, design, projecting and implementation of localization infrastructure technologies in tunnels on roads and parking lots, including its use for communication of cooperative systems (C -ITS). The article should introduce the topic, its applicability and the transferability of knowledge for localization in the tunnel, especially to the relevant tunnel managers, designers or commercial entities. An integral part of the article is the indication of where and how to place the given technology on the transport infrastructure and what elements to use in order to ensure the accurate localization of vehicles in closed spaces, i.e. in the tunnel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000163" target="_blank" >CK01000163: Výzkum alternativních metod určení polohy a jejich integrity s GNSS pro řidiče využívající C-ITS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Analysis of Diagnostic Data of Tunnel Structures Control Systems

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    58-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus