Assessing the Vulnerability of Aviation Systems to GNSS Meaconing Attacks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00375820" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00375820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.23919/NTCA60572.2024.10517809" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/NTCA60572.2024.10517809</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/NTCA60572.2024.10517809" target="_blank" >10.23919/NTCA60572.2024.10517809</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessing the Vulnerability of Aviation Systems to GNSS Meaconing Attacks
Popis výsledku v původním jazyce
The paper investigates the impact of spoofing in the form of meaconing on the performance of aircraft Global Navigation Satellite System (GNSS) receiver and ground mobile positioning transmitter that is commonly used for tracking of non-transponder equipped targets on the airport's surface. The interference scenarios were twofold, first consisting of GNSS L1 meaconing with increasing power levels and second with GNSS L1 jamming followed up by meaconing. The impact was investigated by analysing the changes in positional information and position quality indicators transmitted by the Automatic Dependent Surveillance–Broadcast System. Due to the high dependence of aviation on the use of Global Positioning System, meaconing represents a serious security risk. Thus, the knowledge of the resilience of individual systems is key information in specifying response procedures and countermeasures.
Název v anglickém jazyce
Assessing the Vulnerability of Aviation Systems to GNSS Meaconing Attacks
Popis výsledku anglicky
The paper investigates the impact of spoofing in the form of meaconing on the performance of aircraft Global Navigation Satellite System (GNSS) receiver and ground mobile positioning transmitter that is commonly used for tracking of non-transponder equipped targets on the airport's surface. The interference scenarios were twofold, first consisting of GNSS L1 meaconing with increasing power levels and second with GNSS L1 jamming followed up by meaconing. The impact was investigated by analysing the changes in positional information and position quality indicators transmitted by the Automatic Dependent Surveillance–Broadcast System. Due to the high dependence of aviation on the use of Global Positioning System, meaconing represents a serious security risk. Thus, the knowledge of the resilience of individual systems is key information in specifying response procedures and countermeasures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Civil Aviation: Proceedings of the 24th International Conference on New Trends in Civil Aviation 2024
ISBN
978-80-01-07182-3
ISSN
2694-7854
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
213-218
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 4. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001223424800003