Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of continuous climb/descent procedure implementation on ATCO workload

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00380401" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00380401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/NTAD63796.2024.10850352" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/NTAD63796.2024.10850352</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTAD63796.2024.10850352" target="_blank" >10.1109/NTAD63796.2024.10850352</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of continuous climb/descent procedure implementation on ATCO workload

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the density of air traffic increases, greater demands are being placed on its efficiency. Various initiatives within Air Traffic Management strive to optimize airspace design and corresponding procedures. Implementing continuous descent and climb operations has the potential to target capacity issues in high-density airspaces while optimizing flight operations to minimize impact on the environment. The underlying research seeks to prove that implementing procedures with vertical profiles positively affects air traffic controllers' workload and, thus, airspace capacity. The research results show that implementing vertical profiles in TMA improved air traffic control efficiency, which was reflected in both a reduction in the total communication time on the frequency and in the decreased number of tasks the controller has to conduct. Therefore, it can be concluded that procedures with vertical profiles can contribute to an efficient utilization of airspace.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of continuous climb/descent procedure implementation on ATCO workload

  • Popis výsledku anglicky

    As the density of air traffic increases, greater demands are being placed on its efficiency. Various initiatives within Air Traffic Management strive to optimize airspace design and corresponding procedures. Implementing continuous descent and climb operations has the potential to target capacity issues in high-density airspaces while optimizing flight operations to minimize impact on the environment. The underlying research seeks to prove that implementing procedures with vertical profiles positively affects air traffic controllers' workload and, thus, airspace capacity. The research results show that implementing vertical profiles in TMA improved air traffic control efficiency, which was reflected in both a reduction in the total communication time on the frequency and in the decreased number of tasks the controller has to conduct. Therefore, it can be concluded that procedures with vertical profiles can contribute to an efficient utilization of airspace.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2024 New Trends in Aviation Development (NTAD)

  • ISBN

    979-8-3315-2774-7

  • ISSN

    2836-2756

  • e-ISSN

    2836-2764

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    32-37

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry – Starý Smokovec

  • Datum konání akce

    28. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku