Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metody diferenciální geometrie v ae a jejich aplikace v letectví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F08%3A00164447" target="_blank" >RIV/68407700:21340/08:00164447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metody diferenciální geometrie v ae a jejich aplikace v letectví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problémem lokalizace zdrojů akustické emise (AE) na obecném povrchu těles pomocí metod vycházejících z teorie diferenciální geometrie. Přesněji řečeno prezentujeme lokalizační algoritmus zaloľený na teorii geodetických křivek. Nejdříve je ukázáno pouľití algoritmu pro model tlakové nádoby s přívodními trubkami s nátrubky. Poté jsou prezentovány výsledky testů provedených na reálných experimentálních datech, získaných pomocí lomu tuhy na relativně komplikovaném dílu letecké konstrukce- podvozkové páce z malého letounu. Druhá část příspěvku je věnována teoretickému pozadí problému. Tedy základním definicím a větám z diferenciální geometrie vedoucím k pojmu geodetické křivky a k zavedení geodetických rovnic. Je popsáno jejich numerické řešení a samotný lokalizační algoritmus.

  • Název v anglickém jazyce

    Methods of differential geometry in AE and their applications in aeronautics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of localization of acoustic emission (AE) sources on general surfaces using the theory of differential geometry. More precisely, a localization algorithm based on the theory of geodesic curves is presented. After the Fifirst part that deals with localization of AE sources in general, the theoretical background of the problem is described. That is the basic facts in the Fifield of differential geometry, which gives rise to the notion of a geodetic curve and geodetic equations. Next, the method of obtaining their solution and the localization algorithm itself are described. The implementation of the algorithm to the model of a pressure vessel with incoming pipes is shown. At the end of the paper, the results of tests accomplished with a real experimental data are presented. The data were obtained in the means of pen-tests on a complicated part of an aircraft structure - carriage unit of a small airplane.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FI-IM3%2F136" target="_blank" >FI-IM3/136: *Výzkum nových metod měření a vyhodnocení signálů akustické emise (AE) a vývoj vícekanálové digitální aparatury s plně kontinuálním vzorkováním signálu AE a jeho předzpracováním v reálném čase.</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Defektoskopie 2008 Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-214-3759-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku