Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of pedestrian density distribution with respect to the velocity response

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F17%3A00316347" target="_blank" >RIV/68407700:21340/17:00316347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of pedestrian density distribution with respect to the velocity response

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many approaches to evaluate density within pedestrian scenarios, including point approximation, Voronoi cells or more sophisticated methods. In this project we focus on the individual density, where each pedestrian is considered as a source of density distribution. A cone can be considered as a reasonable shape, with its diameter as a blur parameter. Naturally, pedestrians adapt their velocity and path selection with respect to the conditions around them in given range. The correlation of density and velocity, respective density and exit angle was evaluated on laboratory experiment data for all acceptable blur-range combination. Because negative correlation corresponds to more significant response of velocity (exit angle) to the density, the correlations seem to be a perfect tool to estimate density parameters.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of pedestrian density distribution with respect to the velocity response

  • Popis výsledku anglicky

    There are many approaches to evaluate density within pedestrian scenarios, including point approximation, Voronoi cells or more sophisticated methods. In this project we focus on the individual density, where each pedestrian is considered as a source of density distribution. A cone can be considered as a reasonable shape, with its diameter as a blur parameter. Naturally, pedestrians adapt their velocity and path selection with respect to the conditions around them in given range. The correlation of density and velocity, respective density and exit angle was evaluated on laboratory experiment data for all acceptable blur-range combination. Because negative correlation corresponds to more significant response of velocity (exit angle) to the density, the correlations seem to be a perfect tool to estimate density parameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SPMS 2017 - Stochastic and Physical Monitoring Systems, Proceedings of the international conference

  • ISBN

    978-80-01-06338-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    11-18

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Dobřichovice

  • Datum konání akce

    19. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000425554500002