Evaluation of pedestrian density distribution with respect to the velocity response
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F17%3A00316347" target="_blank" >RIV/68407700:21340/17:00316347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of pedestrian density distribution with respect to the velocity response
Popis výsledku v původním jazyce
There are many approaches to evaluate density within pedestrian scenarios, including point approximation, Voronoi cells or more sophisticated methods. In this project we focus on the individual density, where each pedestrian is considered as a source of density distribution. A cone can be considered as a reasonable shape, with its diameter as a blur parameter. Naturally, pedestrians adapt their velocity and path selection with respect to the conditions around them in given range. The correlation of density and velocity, respective density and exit angle was evaluated on laboratory experiment data for all acceptable blur-range combination. Because negative correlation corresponds to more significant response of velocity (exit angle) to the density, the correlations seem to be a perfect tool to estimate density parameters.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of pedestrian density distribution with respect to the velocity response
Popis výsledku anglicky
There are many approaches to evaluate density within pedestrian scenarios, including point approximation, Voronoi cells or more sophisticated methods. In this project we focus on the individual density, where each pedestrian is considered as a source of density distribution. A cone can be considered as a reasonable shape, with its diameter as a blur parameter. Naturally, pedestrians adapt their velocity and path selection with respect to the conditions around them in given range. The correlation of density and velocity, respective density and exit angle was evaluated on laboratory experiment data for all acceptable blur-range combination. Because negative correlation corresponds to more significant response of velocity (exit angle) to the density, the correlations seem to be a perfect tool to estimate density parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SPMS 2017 - Stochastic and Physical Monitoring Systems, Proceedings of the international conference
ISBN
978-80-01-06338-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
11-18
Název nakladatele
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Dobřichovice
Datum konání akce
19. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000425554500002