Analysis of Structure Transformations in Rail Surface Induced by Plastic Deformation via Barkhausen Noise Emission
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F17%3A00316682" target="_blank" >RIV/68407700:21340/17:00316682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.12693/APhysPolA.131.1099" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12693/APhysPolA.131.1099</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.12693/APhysPolA.131.1099" target="_blank" >10.12693/APhysPolA.131.1099</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Structure Transformations in Rail Surface Induced by Plastic Deformation via Barkhausen Noise Emission
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports about magnetic Barkhausen noise emission of the rail surface exposed to long time cyclic plastic deformation. Severe plastic deformation of the rail surface induces remarkable structure transformations and alterations of stress state which contribute to valuable decrease of the Barkhausen noise emission compared to untouched surface of the rail. The paper analyses correlation between the Barkhausen noise signals (as well as extracted Barkhausen noise envelopes) and surface state (expressed in terms of micrographs, microhardness readings and residual stresses). This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via the Barkhausen noise technique.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Structure Transformations in Rail Surface Induced by Plastic Deformation via Barkhausen Noise Emission
Popis výsledku anglicky
This paper reports about magnetic Barkhausen noise emission of the rail surface exposed to long time cyclic plastic deformation. Severe plastic deformation of the rail surface induces remarkable structure transformations and alterations of stress state which contribute to valuable decrease of the Barkhausen noise emission compared to untouched surface of the rail. The paper analyses correlation between the Barkhausen noise signals (as well as extracted Barkhausen noise envelopes) and surface state (expressed in terms of micrographs, microhardness readings and residual stresses). This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via the Barkhausen noise technique.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10302 - Condensed matter physics (including formerly solid state physics, supercond.)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Physica Polonica A
ISSN
0587-4246
e-ISSN
1898-794X
Svazek periodika
131
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1099-1101
Kód UT WoS článku
000401331400067
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85019588597