Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Defect detection of resistence spot welds used in automotive industry by non-destructive testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F18%3A00326329" target="_blank" >RIV/68407700:21340/18:00326329 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/18:00326329

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Defect detection of resistence spot welds used in automotive industry by non-destructive testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Resistance spot welds (RSW) are one of the main joining technology of thin plates in automotive industry. Key factors affecting the strength of the RSW joint is the nugget diameter, asymmetry, expul-sions, intended surfaces, and presence of cracks. Despite its broad use, the weld quality verification is limited only to destructive testing and small number of NDT methods. Most of the testing is done destructively by sampling, which assesses only systematic defects. Ultrasonic Testing is the most used NDT method to detect nonsystematic defects in the RSW joints, however the probability of defect detection (POD) of conventional testing technique is not fully satisfactory. Other approaches were invented to deal with this situation. The article compares the currently most used NDT approach with other options and discusses its usability and mutual inter changeability.

  • Název v anglickém jazyce

    Defect detection of resistence spot welds used in automotive industry by non-destructive testing

  • Popis výsledku anglicky

    Resistance spot welds (RSW) are one of the main joining technology of thin plates in automotive industry. Key factors affecting the strength of the RSW joint is the nugget diameter, asymmetry, expul-sions, intended surfaces, and presence of cracks. Despite its broad use, the weld quality verification is limited only to destructive testing and small number of NDT methods. Most of the testing is done destructively by sampling, which assesses only systematic defects. Ultrasonic Testing is the most used NDT method to detect nonsystematic defects in the RSW joints, however the probability of defect detection (POD) of conventional testing technique is not fully satisfactory. Other approaches were invented to deal with this situation. The article compares the currently most used NDT approach with other options and discusses its usability and mutual inter changeability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV10757" target="_blank" >FV10757: Termovizní systém pro nedestruktivní testování svarových spojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metal 2018 Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-87294-84-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    688-693

  • Název nakladatele

    TANGER

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno, Hotel Voroněž I

  • Datum konání akce

    23. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku