Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online practical education and training in nuclear engineering: A methodological framework

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F24%3A00368813" target="_blank" >RIV/68407700:21340/24:00368813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.nucengdes.2024.113146" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.nucengdes.2024.113146</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.nucengdes.2024.113146" target="_blank" >10.1016/j.nucengdes.2024.113146</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online practical education and training in nuclear engineering: A methodological framework

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The education of students in the field of nuclear engineering must combine theoretical and practical teaching, this is the only way to produce quality graduates. Practical education generally includes two areas — experimental teaching and the use of advanced computational codes for the simulation of physical phenomena. The availability of practical education is not a matter of course for all students. The transfer of practical teaching to an online environment opens up a lot of possibilities even for universities that do not have a nuclear reactor, laboratories or extensive computing infrastructure at their disposal. The article deals with key aspects that must be respected when implementing online practical education and training. The listed tips and recommendations are based on the experience gained during the COVID pandemic and during the solution of the PADINE-TT project, which was a response to the development of online teaching and its inclusion in teaching at individual universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Online practical education and training in nuclear engineering: A methodological framework

  • Popis výsledku anglicky

    The education of students in the field of nuclear engineering must combine theoretical and practical teaching, this is the only way to produce quality graduates. Practical education generally includes two areas — experimental teaching and the use of advanced computational codes for the simulation of physical phenomena. The availability of practical education is not a matter of course for all students. The transfer of practical teaching to an online environment opens up a lot of possibilities even for universities that do not have a nuclear reactor, laboratories or extensive computing infrastructure at their disposal. The article deals with key aspects that must be respected when implementing online practical education and training. The listed tips and recommendations are based on the experience gained during the COVID pandemic and during the solution of the PADINE-TT project, which was a response to the development of online teaching and its inclusion in teaching at individual universities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10304 - Nuclear physics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF18_046%2F0015833" target="_blank" >EF18_046/0015833: Modernizace velké výzkumné infrastruktury VR-1 - školní reaktor pro výzkumnou činnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nuclear Engineering and Design

  • ISSN

    0029-5493

  • e-ISSN

    1872-759X

  • Svazek periodika

    423

  • Číslo periodika v rámci svazku

    july

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001222822000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85189526474