Ropný zlom: k některým možným prostorovým dopadům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F10%3A00170375" target="_blank" >RIV/68407700:21450/10:00170375 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ropný zlom: k některým možným prostorovým dopadům
Popis výsledku v původním jazyce
Ropný zlom patří bezesporu mezi nejdůležitější jevy, se kterými se budeme muset v nejbližší budoucnosti vypořádat. Úvodní část článku shrnuje základní informace o ropném zlomu a s ním spojenou kontroverzi a stanovuje vstupní podmínky pro tento příspěvek.Pozornost je věnována také možným alternativám ropy. Druhá část se zabývá zdůvodněním zájmu o prostorové dopady a následně jednotlivým předpokládaným prostorovým dopadům ropného zlomu. Po shrnutí některých triviálních, ale přesto závažných možných dopadů je věnována pozornost stručnému přehledu dopadu na vztah města a venkova a zemědělství, průmysl, prostorovou granularitu a sídelní strukturu, zmíněn je také sociální rozměr tohoto jevu. Závěrečná část je věnována možnostem analýzy, v první řadě možnosti analýzy vztahu akcesibility a mobility jako indikátoru závažnosti krátkodobých dopadů a možnostem některých souvisejících analýz.
Název v anglickém jazyce
Peak Oil: On Some Probable Spatial Impacts
Popis výsledku anglicky
Peak oil is among the most important challenges of the upcoming future. The shortages of oil both as the most important liquid fuel and chemical raw material will very likely change our industrial society. As there is no real replacement of the oil at the moment, the impacts should be studied and we should prepare scenarios of our possible reactions. As transport is one of the most important factors of spatial structure, large impacts on spatial structure can be awaited. This paper first summarizes thebasic facts about peak oil as the input conditions. Second part of the paper summarizes the probable impacts of the peak oil and the third part of the paper is concerned with the possible analyses of the impacts focusing especially on the interdependencebetween accessibility and mobility.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-07-07-4" target="_blank" >WD-07-07-4: Koncepce územního plánování a disparity v území</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2010 - 12. Odborná konference doktorského studia
ISBN
978-80-214-4042-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—