Teaching Sustainable Approach in Architecture School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F10%3A00176293" target="_blank" >RIV/68407700:21450/10:00176293 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Sustainable Approach in Architecture School
Popis výsledku v původním jazyce
The CTU, Faculty of Architecture emphasizes the meaning of Sustainable development only in the last few years, but the interest of students and teachers in this issue grows exponentially. The goal of FA is to systematically intensify its' students' motivation to implement ecologic principals of architecture into the architectural design in compliance with the improvement of quality of life and therefore increasing the quality of education on the CTU, Faculty of Architecture. Sustainability will be seenas an integral part of design projects on many different levels. The teachers will develop appropriate teaching methods combining technical knowledge with aesthetical experience. For different phases of the study new types of building briefs need to be developed. The final goal is to change the students' sensitivity to the environmental issues.
Název v anglickém jazyce
Teaching Sustainable Approach in Architecture School
Popis výsledku anglicky
The CTU, Faculty of Architecture emphasizes the meaning of Sustainable development only in the last few years, but the interest of students and teachers in this issue grows exponentially. The goal of FA is to systematically intensify its' students' motivation to implement ecologic principals of architecture into the architectural design in compliance with the improvement of quality of life and therefore increasing the quality of education on the CTU, Faculty of Architecture. Sustainability will be seenas an integral part of design projects on many different levels. The teachers will develop appropriate teaching methods combining technical knowledge with aesthetical experience. For different phases of the study new types of building briefs need to be developed. The final goal is to change the students' sensitivity to the environmental issues.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Central Europe towards Sustainable Building
ISBN
978-80-247-3624-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Technical University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—