Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What is the goal in teaching basic CAD?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F11%3A00188628" target="_blank" >RIV/68407700:21450/11:00188628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ecaade.org" target="_blank" >http://www.ecaade.org</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What is the goal in teaching basic CAD?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the primary aims of CAAD education in our region is to give students the skills to work with (a selected number of) CAAD tools. This means that they have to be able to function more or less as a professional with such tools. Developments in CAAD software are quite fast - whatever they use in the first year will be old or even obsolete at the time they graduate. Students therefore need to learn not only what is current today, but they need to acquire computer skills that help them at least five years ahead. In this paper we present our investigation of this problem in our region, which has specific characteristics how CAAD is used in practice. We describe our findings conducted through several enquiries and how we feel education could be improvedto better answer to the future needs of students and practice.

  • Název v anglickém jazyce

    What is the goal in teaching basic CAD?

  • Popis výsledku anglicky

    One of the primary aims of CAAD education in our region is to give students the skills to work with (a selected number of) CAAD tools. This means that they have to be able to function more or less as a professional with such tools. Developments in CAAD software are quite fast - whatever they use in the first year will be old or even obsolete at the time they graduate. Students therefore need to learn not only what is current today, but they need to acquire computer skills that help them at least five years ahead. In this paper we present our investigation of this problem in our region, which has specific characteristics how CAAD is used in practice. We describe our findings conducted through several enquiries and how we feel education could be improvedto better answer to the future needs of students and practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    RESPECTING FRAGILE PLACES [29th eCAADe Conference Proceedings

  • ISBN

    9789491207013

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    57-62

  • Název nakladatele

    ECAADE

  • Místo vydání

    Graz

  • Místo konání akce

    Ljubljana

  • Datum konání akce

    21. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku