Architektura ve vzdělávání: podpora zapojování architektury a kultury prostředí do výukových systémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00229641" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00229641 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/15:00005340
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Architektura ve vzdělávání: podpora zapojování architektury a kultury prostředí do výukových systémů
Popis výsledku v původním jazyce
Podstatnou úlohou urbanismu a architektury je spoluřešení otázky, jak dosáhnout uživatelských standardů technologicky vyspělé společnosti, aniž budou ohroženy či nenávratně ztraceny hodnoty kulturně civilizační a přírodně krajinné. Zachování hodnot je však možné za podmínky jejich rozpoznání, přijetí a sdílení společností, která je schopna o těchto hodnotách zodpovědně diskutovat a formovat je. Poslední vývoj ukazuje potřebu povznést vnímání kvality prostředí našich každodenních životů v rámci celé společnosti. V souvislosti s tím se podpora výchovy a vzdělávání v oborových tématech na různých vzdělávacích úrovních stává integrální součástí snahy o tvorbu a zachování kvalitního prostředí. V České republice existuje celá řada edukativních a animačních programů pro děti a mládež i širokou veřejnost, které vzdělávají v oboru architektura, urbanismus a krajinná tvorba. I přesto tato tématika prozatím postrádá v českém dvojúrovňovém vzdělávacím systému jednoznačné místo.
Název v anglickém jazyce
Architecture in Education: Implementation of Architecture and Cultural Environment in Educational Systems
Popis výsledku anglicky
The essential role of urbanism and architecture is how to achieve user standards of the technologically advanced society, without threatened or irretrievably lost our cultural and natural values. Preserving values is possible in case of their recognition, acceptance and sharing by society, which is able to discuss and create them responsibly. The latest development shows the need to rise awarness about the quality of the environment. The support of education in professional topics at various educationallevels become an integral part of efforts to create and maintain the qouality of our environment. In the Czech Republic there are a number of educational and entertainment programs for children, youth and the general public, educating in the field of architecture, urbanism and landscape planning and management. Even though this issue lacks its explicit place in the Czech two-tier education system.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015- 2016
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
11-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—