Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Architektura ve vzdělávání: podpora zapojování architektury a kultury prostředí do výukových systémů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00229641" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00229641 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/15:00005340

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Architektura ve vzdělávání: podpora zapojování architektury a kultury prostředí do výukových systémů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podstatnou úlohou urbanismu a architektury je spoluřešení otázky, jak dosáhnout uživatelských standardů technologicky vyspělé společnosti, aniž budou ohroženy či nenávratně ztraceny hodnoty kulturně civilizační a přírodně krajinné. Zachování hodnot je však možné za podmínky jejich rozpoznání, přijetí a sdílení společností, která je schopna o těchto hodnotách zodpovědně diskutovat a formovat je. Poslední vývoj ukazuje potřebu povznést vnímání kvality prostředí našich každodenních životů v rámci celé společnosti. V souvislosti s tím se podpora výchovy a vzdělávání v oborových tématech na různých vzdělávacích úrovních stává integrální součástí snahy o tvorbu a zachování kvalitního prostředí. V České republice existuje celá řada edukativních a animačních programů pro děti a mládež i širokou veřejnost, které vzdělávají v oboru architektura, urbanismus a krajinná tvorba. I přesto tato tématika prozatím postrádá v českém dvojúrovňovém vzdělávacím systému jednoznačné místo.

  • Název v anglickém jazyce

    Architecture in Education: Implementation of Architecture and Cultural Environment in Educational Systems

  • Popis výsledku anglicky

    The essential role of urbanism and architecture is how to achieve user standards of the technologically advanced society, without threatened or irretrievably lost our cultural and natural values. Preserving values is possible in case of their recognition, acceptance and sharing by society, which is able to discuss and create them responsibly. The latest development shows the need to rise awarness about the quality of the environment. The support of education in professional topics at various educationallevels become an integral part of efforts to create and maintain the qouality of our environment. In the Czech Republic there are a number of educational and entertainment programs for children, youth and the general public, educating in the field of architecture, urbanism and landscape planning and management. Even though this issue lacks its explicit place in the Czech two-tier education system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015- 2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    11-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus