Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Limits of Population Density for Efficienct Public Transport in Mid-Size Cities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00232895" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00232895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aesop2015.guarant.eu/aesop-2015-proceedings-2015-07-09.pdf" target="_blank" >http://aesop2015.guarant.eu/aesop-2015-proceedings-2015-07-09.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Limits of Population Density for Efficienct Public Transport in Mid-Size Cities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the relationship between population density and public transport efficiency. It is focused on mid-size cities with a population of 100 000 inhabitants. The research question is, how strong the relationship is and if increasing residential density can be an effective tool for public transport promotion. The results indicate that increasing residential density could have an effect for public transport use only in neighbourhoods with lower density. Large part of the cities? populationlives in prefabricated housing estates with high population density about 100 inhabitants per hectare. However there is no significantly effect, when the density is increasing above ca. 70 inh./ha. The results could be a contribution to the debate, under what conditions increasing residential density is an effective tool for creating sustainable city.

  • Název v anglickém jazyce

    Limits of Population Density for Efficienct Public Transport in Mid-Size Cities

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the relationship between population density and public transport efficiency. It is focused on mid-size cities with a population of 100 000 inhabitants. The research question is, how strong the relationship is and if increasing residential density can be an effective tool for public transport promotion. The results indicate that increasing residential density could have an effect for public transport use only in neighbourhoods with lower density. Large part of the cities? populationlives in prefabricated housing estates with high population density about 100 inhabitants per hectare. However there is no significantly effect, when the density is increasing above ca. 70 inh./ha. The results could be a contribution to the debate, under what conditions increasing residential density is an effective tool for creating sustainable city.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Book of Proceedings. 29th Annua AESOP 2015 Congress. Definite Space - Fuzzy Responsibility

  • ISBN

    978-80-01-05782-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    845-853

  • Název nakladatele

    Fakulta architektury ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku