Limits of Population Density for Efficienct Public Transport in Mid-Size Cities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00232895" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00232895 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aesop2015.guarant.eu/aesop-2015-proceedings-2015-07-09.pdf" target="_blank" >http://aesop2015.guarant.eu/aesop-2015-proceedings-2015-07-09.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Limits of Population Density for Efficienct Public Transport in Mid-Size Cities
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the relationship between population density and public transport efficiency. It is focused on mid-size cities with a population of 100 000 inhabitants. The research question is, how strong the relationship is and if increasing residential density can be an effective tool for public transport promotion. The results indicate that increasing residential density could have an effect for public transport use only in neighbourhoods with lower density. Large part of the cities? populationlives in prefabricated housing estates with high population density about 100 inhabitants per hectare. However there is no significantly effect, when the density is increasing above ca. 70 inh./ha. The results could be a contribution to the debate, under what conditions increasing residential density is an effective tool for creating sustainable city.
Název v anglickém jazyce
Limits of Population Density for Efficienct Public Transport in Mid-Size Cities
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the relationship between population density and public transport efficiency. It is focused on mid-size cities with a population of 100 000 inhabitants. The research question is, how strong the relationship is and if increasing residential density can be an effective tool for public transport promotion. The results indicate that increasing residential density could have an effect for public transport use only in neighbourhoods with lower density. Large part of the cities? populationlives in prefabricated housing estates with high population density about 100 inhabitants per hectare. However there is no significantly effect, when the density is increasing above ca. 70 inh./ha. The results could be a contribution to the debate, under what conditions increasing residential density is an effective tool for creating sustainable city.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Book of Proceedings. 29th Annua AESOP 2015 Congress. Definite Space - Fuzzy Responsibility
ISBN
978-80-01-05782-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
845-853
Název nakladatele
Fakulta architektury ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
13. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—