The uptake of BIM: From BIM teaching to BIM usage in the design studio in the Bachelor studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F17%3A00314000" target="_blank" >RIV/68407700:21450/17:00314000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The uptake of BIM: From BIM teaching to BIM usage in the design studio in the Bachelor studies
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is about the uptake of BIM in the design studio in the Bachelor studies. In the current study year at our school we have the first cohort of students that have followed integral education of BIM from the very start of their study programme. We assess the usage of BIM in the final project work. The final data are not in yet, but we can observe a slight increase of the use of BIM in the design studio work.
Název v anglickém jazyce
The uptake of BIM: From BIM teaching to BIM usage in the design studio in the Bachelor studies
Popis výsledku anglicky
This paper is about the uptake of BIM in the design studio in the Bachelor studies. In the current study year at our school we have the first cohort of students that have followed integral education of BIM from the very start of their study programme. We assess the usage of BIM in the final project work. The final data are not in yet, but we can observe a slight increase of the use of BIM in the design studio work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ShoCK! Sharing of Computable Knowledge! Proceedings of the 35th International Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe, 20th-22nd September 2017, Rome, Italy. Volume 1.
ISBN
9789491207129
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
147-152
Název nakladatele
Sapienza Università di Roma)
Místo vydání
Řím
Místo konání akce
La Sapienza, Roma
Datum konání akce
20. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—