Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building physics requirements and architecture students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F18%3A00322765" target="_blank" >RIV/68407700:21450/18:00322765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2018/6.1/S28.071" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2018/6.1/S28.071</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2018/6.1/S28.071" target="_blank" >10.5593/sgem2018/6.1/S28.071</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building physics requirements and architecture students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The environmental performance of buildings needs to be considered in the early stages of the design process. Therefore, emphasis is nowadays placed in integrating the teaching of building performance with the design studios at schools of architecture. Preparing students for the complex role of an architect as a coordinator of all the aspects of a building design is gaining more and more importance. This article describes and compares the methods of teaching building performance to architecture students at several universities in Europe and in the USA. It identifies the main tendencies in the syllabuses of building physics courses and is especially targeted to the relevance of these courses to the design studios at those schools. It also reviews some of the learning materials, recommended or accessible to students of those courses. To achieve a relevant comparison, each of the countries where these schools are located is described in terms of the specific conditions of building physics design and the resulting problematics for an architect. These conditions include technical standards and requirements, the methods of building performance evaluation used and the climate.

  • Název v anglickém jazyce

    Building physics requirements and architecture students

  • Popis výsledku anglicky

    The environmental performance of buildings needs to be considered in the early stages of the design process. Therefore, emphasis is nowadays placed in integrating the teaching of building performance with the design studios at schools of architecture. Preparing students for the complex role of an architect as a coordinator of all the aspects of a building design is gaining more and more importance. This article describes and compares the methods of teaching building performance to architecture students at several universities in Europe and in the USA. It identifies the main tendencies in the syllabuses of building physics courses and is especially targeted to the relevance of these courses to the design studios at those schools. It also reviews some of the learning materials, recommended or accessible to students of those courses. To achieve a relevant comparison, each of the countries where these schools are located is described in terms of the specific conditions of building physics design and the resulting problematics for an architect. These conditions include technical standards and requirements, the methods of building performance evaluation used and the climate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20103 - Architecture engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    18th International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM 2018 - Nano, Bio, Green ans Space - Technologies for a Sustainable Future

  • ISBN

    978-619-7408-52-2

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    537-544

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    30. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku