Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Architektura mateřských škol z hlediska kvality vnitřního prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F20%3A00344364" target="_blank" >RIV/68407700:21450/20:00344364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.aur-konference.cz/web_files/soubory/aur_20-sbornik-e.pdf" target="_blank" >https://www.aur-konference.cz/web_files/soubory/aur_20-sbornik-e.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Architektura mateřských škol z hlediska kvality vnitřního prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kvalita životního prostředí v interiéru budov je důležitým faktorem, ovlivňujícím zdraví a pohodu obyvatelstva. Vedle rezidenční výstavby jsou jedním z typů staveb s nejpřísnějšími požadavky na kvalitu vnitřního prostředí školské stavby, zejména stavby pro předškolní výchovu dětí. Stavebně fyzikální parametry vnitřního prostředí budovy (denní osvětlení a proslunění, akustika, tepelně vlhkostní mikroklima) jsou z většiny předurčeny architektonickou koncepcí budovy. Architekt by si tedy měl být vědom dopadu rozhodnutí učiněných již ve fázi architektonické studie na kvalitu výsledného prostředí uvnitř budovy. V článku jsou prezentovány případové studie tří současných realizací mateřských škol. Světelné, akustické a tepelné parametry jejich vnitřního prostředí jsou analyzovány s použitím softwarových metod, s přihlédnutím k požadavkům platné legislativy. Souvislost architektonických aspektů budovy a vlastností jejího vnitřního prostředí je popsána v kontextu procesu architektonického návrhu. Tento článek je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu, který si klade za cíl přiblížit studentům architektury a začínajícím architektům zásady stavební fyziky, které je možno implementovat již ve fázi architektonické studie a povedou k vytvoření kvalitního životního prostředí uvnitř řešené budovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Architecture of Preschools in Terms of Indoor Environmental Quality

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of indoor environment in buildings is one of the key factors affecting the occupants’ health and well-being. Besides residential development, one of the building types with the strictest demands on indoor environmental quality are schools, namely preschools. The building physics parameters of the indoor environment (daylight and direct sunlight provision, acoustic, the thermal-humidity microclimate) are mostly predetermined by the architectural concept of the building. The architect should therefore be aware of the impact the decision made in the initial design phase have on the finished building’s indoor environment. In this article, three case studies of recent preschool realisations are presented. The daylight, acoustic and thermal parameters of buildings’ indoor environment are analysed using mostly software calculation methods, with regard to the valid legislative requirements. The connection of the architectural features of the building and its indoor environmental qualities is described in the context of architectural design process. This article is a part of a larger research project which aims to demonstrate, for both architectural students and practicing architects, the principles of building physics that can be implemented in the conceptual design phase and may lead to creating a quality indoor environment in the designed building.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20103 - Architecture engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Architecture and Sustainable Development 20

  • ISBN

    978-80-01-06770-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    14-21

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Thákurova 7, Praha 6

  • Datum konání akce

    2. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku