"Volume Rendering" objemových biomedicínských dat (modul prostředí Rapid3D)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F08%3A12148109" target="_blank" >RIV/68407700:21460/08:12148109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Volume Rendering" objemových biomedicínských dat (modul prostředí Rapid3D)
Popis výsledku v původním jazyce
Rapid3D je uživatelské softwarové rozhraní pro načítání, základní zpracování a vizualizaci 2D a zejména 3D dat získaných laserovým rastrovacím konfokálním mikroskopem. Modul "Volume rendering" (VR) popisovaný v této technické zprávě umožňuje rozhraní zobrazení trojrozměrných skalárních dat objemovou metodou na monitoru s využitím moderních grafických karet podporující Microsoft DirectX 9.0. Využívá se schopnosti karet pracovat s objemovými texturami, jejich vysoké datová propustnosti pro 3D data, vysokého výkonu při výpočtu trilineárních interpolací a možnosti jejich programování. Modul byl naprogramován v jazyce C# v. 3.0 vývojovém prostředí Microsoft Visual 2008 s použitím XNA Game Studio 3.0 a jazyka HLSL pro programování vertex a pixel shaderů grafické karty.
Název v anglickém jazyce
Volume Rendering of Three-Dimensional Biomedical Image Data (a Module of the Rapid3D Sofware)
Popis výsledku anglicky
Rapid3D is a user-oriented software environment for reading, basic processing and visualization of 2D and especially 3D data sets acquired by a laser scanning confocal microscope. The module "Volume rendering" (VR) enables this environment the visualization of three-dimensional scalar data on the display using contemporary graphics cards that support Microsoft DirectX 9.0. The capability to work with volume textures, their high throughput for volume data, high computational power for tri-linear interpolations and a possibility to program them are the main advantages of modern graphics cards. The module was programmed using the C# language in Visual Studio 2008 environment together with using XNA Game Studio 3.0 and the HLSL language for programming vertex and pixel shaders.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VolRend 1.0
Technické parametry
Softwarový systém určený pro PC
Ekonomické parametry
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta biomedicínského inž.