Biomedical Engineering Education in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F16%3A00307022" target="_blank" >RIV/68407700:21460/16:00307022 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21730/16:00307022
Výsledek na webu
<a href="http://80.link.springer.com.dialog.cvut.cz/chapter/10.1007/978-3-319-32703-7_253" target="_blank" >http://80.link.springer.com.dialog.cvut.cz/chapter/10.1007/978-3-319-32703-7_253</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32703-7_252" target="_blank" >10.1007/978-3-319-32703-7_252</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Biomedical Engineering Education in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to present an overview of the development of biomedical engineering education in the Czech Republic in the context of changing legislation and system changes in university education after adoption of the Bologna declaration. Biomedical engineering education has had a long tradition at technical universities. Since 1990ies there have been many important changes, starting with transition from compact 5-year undergraduate study leading to Master degree to 3+2 study (3 years Bachelor study, 2 years Master study); continuing with development of new study programs with new curricula up to new legal regulations specifying requirements for educational programs leading to qualification to act as health care service professional.
Název v anglickém jazyce
Biomedical Engineering Education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present an overview of the development of biomedical engineering education in the Czech Republic in the context of changing legislation and system changes in university education after adoption of the Bologna declaration. Biomedical engineering education has had a long tradition at technical universities. Since 1990ies there have been many important changes, starting with transition from compact 5-year undergraduate study leading to Master degree to 3+2 study (3 years Bachelor study, 2 years Master study); continuing with development of new study programs with new curricula up to new legal regulations specifying requirements for educational programs leading to qualification to act as health care service professional.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XIV MEDITERRANEAN CONFERENCE ON MEDICAL AND BIOLOGICAL ENGINEERING AND COMPUTING 2016
ISBN
978-3-319-32701-3
ISSN
1680-0737
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1317-1322
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Paphos
Datum konání akce
31. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000376283000252