Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Juggling in VR: Advantages of Immersive Virtual Reality in Juggling Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F19%3A00337018" target="_blank" >RIV/68407700:21460/19:00337018 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/19:00337018

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3359996.3364246" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3359996.3364246</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3359996.3364246" target="_blank" >10.1145/3359996.3364246</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Juggling in VR: Advantages of Immersive Virtual Reality in Juggling Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we follow up on research dealing with motion learn- ing in Virtual Reality (VR). We investigate the impact of VR motion learning on motion performance, motivation for motion learning and willingness to continue with the motion learning. In our re- search, we used three ball juggling as a subject of learning. We performed a user study with 30 participants. A VR application was used in our study which allows setting up lower gravity and thus slowing down the motion for learning purposes. The results were statistically evaluated and we comment on the positive influence of virtual reality on motivation and possibilities of using VR in the motion learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Juggling in VR: Advantages of Immersive Virtual Reality in Juggling Learning

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we follow up on research dealing with motion learn- ing in Virtual Reality (VR). We investigate the impact of VR motion learning on motion performance, motivation for motion learning and willingness to continue with the motion learning. In our re- search, we used three ball juggling as a subject of learning. We performed a user study with 30 participants. A VR application was used in our study which allows setting up lower gravity and thus slowing down the motion for learning purposes. The results were statistically evaluated and we comment on the positive influence of virtual reality on motivation and possibilities of using VR in the motion learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VRST '19: 25th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology

  • ISBN

    978-1-4503-7001-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Sydney, Australia

  • Datum konání akce

    12. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku