Expanding the Competences of Students in the Area of Managing Traumatic Situations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F23%3A00368632" target="_blank" >RIV/68407700:21460/23:00368632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/112057" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/112057</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Rozširovanie kompetencií študentov v oblasti zvládania traumatizujúcich situácií
Popis výsledku v původním jazyce
Dlhoročné skúsenosti s výučbou predmetov ako sú komunikácia, krízová komunikácia, zdravotnícka psychológia a psychológia katastrof v rámci študijného programu Zdravotnícke záchranárstvo, poukázali na potrebu zefektívniť podstatu ako aj metódy vzdelávania študentov a viacej výučbu orientovať na praktické aktivity. Závery prieskumných šetrení realizovaných u absolventov, ktorí majú niekoľko ročnú prax pri poskytovaní prednemocničnej neodkladnej starostlivosti v rámci výkonu povolania u zdravotníckej záchrannej služby, potvrdzujú vyššiu účinnosť využívania jednotlivých praktických metód, ako aj začlenenia metód Critical incident stress managementu ako prevencie ich traumatizácie a posilňovania ich schopnosti resiliencie. Príspevok uvádza praktické skúsenosti s využívaním aktívnych foriem výučby študentov v rámci prípravy na efektívne zvládanie krízových situácií a mimoriadnych udalostí z pohľadu poskytovania jednotlivých foriem posttraumatickej intervenčnej starostlivosti a možností posttraumatického rozvoja.
Název v anglickém jazyce
Expanding the Competences of Students in the Area of Managing Traumatic Situations
Popis výsledku anglicky
Many years of experience in teaching subjects such as communication, crisis communication, health psychology and psychology of disasters within the Medical First Aid study program have pointed to the need to streamline the essence and methods of student education and to focus more on practical activities. The conclusions of surveys carried out among graduates who have several years of experience in providing pre-hospital emergency care as part of their profession in the medical rescue service, confirm the higher effectiveness of the use of individual practical methods, as well as the inclusion of Critical Incident Stress Management methods as a way of preventing their traumatization and strengthening their abilities resilience. The article presents practical experience with the use of active forms of teaching students in preparation for effective management of crisis situations and emergency events from the point of view of providing individual forms of post-traumatic intervention care and possibilities of post-traumatic development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Akutní medicína a procesy ve zdravotnictví
ISBN
978-80-01-07164-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
162-175
Název nakladatele
Fakulta biomedicínského inženýrství
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kladno
Datum konání akce
24. 4. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—