Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potenciálně traumatizující hovory operátorů tísňových linek hasičského záchranného sboru České republiky a Policie České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F23%3A00370111" target="_blank" >RIV/68407700:21460/23:00370111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potenciálně traumatizující hovory operátorů tísňových linek hasičského záchranného sboru České republiky a Policie České republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek popisuje, jak lidé zpracovávají traumatické události v rámci své práce na tísňových linkách. Výzkum zahrnoval příslušníky Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR působící na operačních střediscích. Celkem bylo zahrnuto 294 účastníků. Pro získání dat byl použit nestandardizovaný dotazník, vycházející z rozhovorů s pracovníky IZS. Výsledky ukazují, že nejčastějšími zátěžovými aspekty jsou hovory s osobami, které projevují úmysl spáchat sebevraždu, a situace, kdy volající neví, kde se nacházejí. Traumatické reakce jsou subjektivní a závisí na řadě faktorů, včetně osobní resilience a předchozích traumat. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění traumatickým reakcím spojeným s prací na tísňových linkách a zdůrazňuje potřebu psychologické podpory a monitorování duševního zdraví pracovníků IZS, nejen během, ale i po jejich službě.

  • Název v anglickém jazyce

    Potentially Traumatizing Calls of Emergency Line Operators of the Fire Rescue Department of the Czech Republic and the Police of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution discusses how individuals process traumatic events within the context of their work on emergency hotlines. The research encompassed members of the Czech Republic Police and the Fire Rescue Service operating in emergency call centers. A total of 294 participants were included in the study. Data was collected using a nonstandardized questionnaire, derived from interviews with emergency services personnel. The results reveal that the most common stressors include calls from individuals expressing suicidal intentions and situations where callers are unsure of their location. Traumatic reactions are subjective and depend on various factors, including personal resilience and prior traumas. This study contributes to a better understanding of traumatic responses associated with working on emergency hotlines and emphasizes the need for psychological support and mental health monitoring for emergency services personnel, not only during but also after their service.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aspekty práce pomáhajících profesí 2023

  • ISBN

    978-80-01-07165-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    568-586

  • Název nakladatele

    Fakulta biomedicínského inženýrství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kladno

  • Datum konání akce

    27. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku