Potenciálně traumatizující hovory operátorů tísňových linek hasičského záchranného sboru České republiky a Policie České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F23%3A00370111" target="_blank" >RIV/68407700:21460/23:00370111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potenciálně traumatizující hovory operátorů tísňových linek hasičského záchranného sboru České republiky a Policie České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek popisuje, jak lidé zpracovávají traumatické události v rámci své práce na tísňových linkách. Výzkum zahrnoval příslušníky Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR působící na operačních střediscích. Celkem bylo zahrnuto 294 účastníků. Pro získání dat byl použit nestandardizovaný dotazník, vycházející z rozhovorů s pracovníky IZS. Výsledky ukazují, že nejčastějšími zátěžovými aspekty jsou hovory s osobami, které projevují úmysl spáchat sebevraždu, a situace, kdy volající neví, kde se nacházejí. Traumatické reakce jsou subjektivní a závisí na řadě faktorů, včetně osobní resilience a předchozích traumat. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění traumatickým reakcím spojeným s prací na tísňových linkách a zdůrazňuje potřebu psychologické podpory a monitorování duševního zdraví pracovníků IZS, nejen během, ale i po jejich službě.
Název v anglickém jazyce
Potentially Traumatizing Calls of Emergency Line Operators of the Fire Rescue Department of the Czech Republic and the Police of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This contribution discusses how individuals process traumatic events within the context of their work on emergency hotlines. The research encompassed members of the Czech Republic Police and the Fire Rescue Service operating in emergency call centers. A total of 294 participants were included in the study. Data was collected using a nonstandardized questionnaire, derived from interviews with emergency services personnel. The results reveal that the most common stressors include calls from individuals expressing suicidal intentions and situations where callers are unsure of their location. Traumatic reactions are subjective and depend on various factors, including personal resilience and prior traumas. This study contributes to a better understanding of traumatic responses associated with working on emergency hotlines and emphasizes the need for psychological support and mental health monitoring for emergency services personnel, not only during but also after their service.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aspekty práce pomáhajících profesí 2023
ISBN
978-80-01-07165-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
568-586
Název nakladatele
Fakulta biomedicínského inženýrství
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kladno
Datum konání akce
27. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—