Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza seismických účinků na segmentovou dálniční tunelovou konstrukci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F01%3A07068624" target="_blank" >RIV/68407700:21610/01:07068624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza seismických účinků na segmentovou dálniční tunelovou konstrukci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na příkladu tunelové segmentové konstrukce pro dálnici D35 jsou analyzovány seizmické účinky přírodní seizmicity včetně metodiky jejich respektování při návrhu a posouzení konstrukce. Pro stanovení seizmické odezvy je použita metodika rozkladu seizmického zatížení do dominantních vlastních tvarů, využití funkční závislosti normového dynamického součinitele sigma na frekvenci f seizmických účinků, který je vlastně zobecněným spektrem zatížení, a následně převod původně dynamického (seizmického) zatíženína superpozici statických zatížení, odpovídajících dominantním vlastním tvarům.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Seismic Effects on the Segmental Motorway Tunnel Structure

  • Popis výsledku anglicky

    A sample segmental tunnel structure of D35 motorway is analyzed from the point of view of loading effects of natural seismicity, including methods of assuming them in structural design and assessment. In order to determine seismic response, the method ofdivision of seismic load into dominant natural modes is applied. Functional dependance of the standard steady-state factor sigma, which is a generalized spectrum of loading, on frequency f of seismic effects is used. Further, substitution of originally dynamic (seismic) loading by the superposition of quasistatic loads corresponding to dominant natural modes is made.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stavební obzor

  • ISSN

    1210-4027

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    33-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus