Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Analysis of a Portal Frame

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F02%3A07082310" target="_blank" >RIV/68407700:21610/02:07082310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Analysis of a Portal Frame

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The portal frame is designed using recommendations provided in EN 1990 and EN 1993. The structure is loaded by permanent actions, snow load and wind load, which induces outside pressure and suction. Lateral-torsional buckling yields the most critical criterion. The reliability analysis is based on the design criterion for lateral-torsional buckling. Probabilistic models of basic variables are used in accordance with models proposed by Join Committee for Structural Safety. The time invariant reliabilityanalysis uses the approximation of a load time variation by the Turkstra's rule. The time variant reliability analysis uses jump processes with imntermittencies. According to the results of the time invariant analysis, the reliability of the structure seems to be acceptable. The results obtained by the time variant analysis are more favourable. The cross-section designed in accordance with Eurocodes is adequate.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Analysis of a Portal Frame

  • Popis výsledku anglicky

    The portal frame is designed using recommendations provided in EN 1990 and EN 1993. The structure is loaded by permanent actions, snow load and wind load, which induces outside pressure and suction. Lateral-torsional buckling yields the most critical criterion. The reliability analysis is based on the design criterion for lateral-torsional buckling. Probabilistic models of basic variables are used in accordance with models proposed by Join Committee for Structural Safety. The time invariant reliabilityanalysis uses the approximation of a load time variation by the Turkstra's rule. The time variant reliability analysis uses jump processes with imntermittencies. According to the results of the time invariant analysis, the reliability of the structure seems to be acceptable. The results obtained by the time variant analysis are more favourable. The cross-section designed in accordance with Eurocodes is adequate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Workshop 2002

  • ISBN

    80-01-02511-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    996-997

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    11. 2. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku