Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Loading of Footbridges Caused by Human Body

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A07088726" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:07088726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Loading of Footbridges Caused by Human Body

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The dynamic response of a footbridge depends namely on the natural frequencies of the structure in vertical but also in horizontal and in torsion. If any of frequencies in vertical is in the range of 1.6-2.4 Hz, the dynamic response from moving people can be significant. In that case it is necessary to calculate the vibrations considering both serviceability and ultimate limit states. If any of the frequencies in horizontal or in torsion are in the range of 0.8-1.2 Hz, pedestrians can also force the footbridge to vibrate. The problem of vibrating footbridges was so urgent that the just elaborated european codes (Eurocodes) newly involve the dynamic load models of a single pedestrian, of a group of pedestrians and of a continuous stream of pedestrians.Also the serviceability criteria are covered in informative annexes.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Loading of Footbridges Caused by Human Body

  • Popis výsledku anglicky

    The dynamic response of a footbridge depends namely on the natural frequencies of the structure in vertical but also in horizontal and in torsion. If any of frequencies in vertical is in the range of 1.6-2.4 Hz, the dynamic response from moving people can be significant. In that case it is necessary to calculate the vibrations considering both serviceability and ultimate limit states. If any of the frequencies in horizontal or in torsion are in the range of 0.8-1.2 Hz, pedestrians can also force the footbridge to vibrate. The problem of vibrating footbridges was so urgent that the just elaborated european codes (Eurocodes) newly involve the dynamic load models of a single pedestrian, of a group of pedestrians and of a continuous stream of pedestrians.Also the serviceability criteria are covered in informative annexes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Building Research Journal

  • ISSN

    1335-8863

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    125-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus