Dynamic Loading of Footbridges Caused by Human Body
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A07088726" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:07088726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Loading of Footbridges Caused by Human Body
Popis výsledku v původním jazyce
The dynamic response of a footbridge depends namely on the natural frequencies of the structure in vertical but also in horizontal and in torsion. If any of frequencies in vertical is in the range of 1.6-2.4 Hz, the dynamic response from moving people can be significant. In that case it is necessary to calculate the vibrations considering both serviceability and ultimate limit states. If any of the frequencies in horizontal or in torsion are in the range of 0.8-1.2 Hz, pedestrians can also force the footbridge to vibrate. The problem of vibrating footbridges was so urgent that the just elaborated european codes (Eurocodes) newly involve the dynamic load models of a single pedestrian, of a group of pedestrians and of a continuous stream of pedestrians.Also the serviceability criteria are covered in informative annexes.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Loading of Footbridges Caused by Human Body
Popis výsledku anglicky
The dynamic response of a footbridge depends namely on the natural frequencies of the structure in vertical but also in horizontal and in torsion. If any of frequencies in vertical is in the range of 1.6-2.4 Hz, the dynamic response from moving people can be significant. In that case it is necessary to calculate the vibrations considering both serviceability and ultimate limit states. If any of the frequencies in horizontal or in torsion are in the range of 0.8-1.2 Hz, pedestrians can also force the footbridge to vibrate. The problem of vibrating footbridges was so urgent that the just elaborated european codes (Eurocodes) newly involve the dynamic load models of a single pedestrian, of a group of pedestrians and of a continuous stream of pedestrians.Also the serviceability criteria are covered in informative annexes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Building Research Journal
ISSN
1335-8863
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
125-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—