Partial Factors for Light-Weight Roofs Exposed to Snow Load
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F09%3A00157523" target="_blank" >RIV/68407700:21610/09:00157523 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Partial Factors for Light-Weight Roofs Exposed to Snow Load
Popis výsledku v původním jazyce
Collapses of a number of roofs during the winter period 2005/2006 initiated discussions concerning reliability of the roofs exposed to permanent load and snow. The submitted paper provides a critical analysis of present design procedures accepted in Eurocodes, taking into account available measurements of snow loads in the Czech Republic. In a parametric study the load ratio defined as the characteristic snow load over the total characteristic load is considered. Generic steel structural members are designed using alternative sets of partial factors and reliability of the members is verified by a probabilistic analysis. It appears that design based on partial factors recommended in present codes may not guarantee an adequate reliability level, in particular for lightweight roofs. It is shown that reliability-based design or design using a newly proposed partial factor for snow load dependent on the load ratio provides a well-balanced reliability level.
Název v anglickém jazyce
Partial Factors for Light-Weight Roofs Exposed to Snow Load
Popis výsledku anglicky
Collapses of a number of roofs during the winter period 2005/2006 initiated discussions concerning reliability of the roofs exposed to permanent load and snow. The submitted paper provides a critical analysis of present design procedures accepted in Eurocodes, taking into account available measurements of snow loads in the Czech Republic. In a parametric study the load ratio defined as the characteristic snow load over the total characteristic load is considered. Generic steel structural members are designed using alternative sets of partial factors and reliability of the members is verified by a probabilistic analysis. It appears that design based on partial factors recommended in present codes may not guarantee an adequate reliability level, in particular for lightweight roofs. It is shown that reliability-based design or design using a newly proposed partial factor for snow load dependent on the load ratio provides a well-balanced reliability level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F09%2F0693" target="_blank" >GA103/09/0693: Hodnocení bezpečnosti a rizik technických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reliability, Risk and Safety. Theory and Applications
ISBN
978-0-415-55509-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—