Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zatížení budovy při přistání vrtulníku na střešní konstrukci heliportu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F13%3A00212795" target="_blank" >RIV/68407700:21610/13:00212795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zatížení budovy při přistání vrtulníku na střešní konstrukci heliportu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je věnován stanovení zatížení heliportu budovy při přistání vrtulníku. Je porovnáno ekvivalentní dynamické zatížení předepsané eurokódem CSN EN 1991-1-7 a starší, již neplatnou českou normou CSN 73 0035, s výsledky odezvy při použití zjednodušenéteorie rázu těles. Při stanovení ekvivalentního zatížení byl brán v úvahu vliv nešetrného přistání vrtulníku na desce heliportu, frekvenční naladění budovy včetně desky heliportu a vliv kontaktu s deskou heliportu prostřednictvím součinitele restituce. Na příkladu konkrétní konstrukce jsou dokumentovány postupy výpočtu a z toho vyplývající konzervativnost eurokódu při stanovení zatížení od reálných účinků přistání.

  • Název v anglickém jazyce

    Building's Loading During Helicopter Landing on the Heliport Roof Structure

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the determination of the loading of the heliport of a building during the landing of a helicopter. The equivalent dynamic load prescribed by Eurocode CSN EN 1991-1-7 and an older, no longer valid Czech standard CSN 73 0035 is calculated and compared with the results of the response using the simplified solid-body impact theory. The equivalent load identification considered the effect of a helicopter's careless landing on the heliport roof, the building's frequency tuning, includingthe heliport plate, and the effect of the contact with the heliport plate through the coefficient of restitution. An example of a specific structure documents the calculation procedure and the resultant conservativeness of Eurocode in determining load due to actual landing effects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP105%2F11%2F1580" target="_blank" >GAP105/11/1580: Přechodová odezva konstrukcí při krátkodobém dynamickém nebo rázovém zatížení od seismických účinků a výbuchů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stavební obzor

  • ISSN

    1210-4027

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    30-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus