Target Reliability Levels for Existing Bridges Considering Emergency and Crisis Situations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00221916" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00221916 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aimt.unob.cz/articles/14_01/14_01%20(4).pdf" target="_blank" >http://aimt.unob.cz/articles/14_01/14_01%20(4).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Target Reliability Levels for Existing Bridges Considering Emergency and Crisis Situations
Popis výsledku v původním jazyce
Specification of the target reliability levels is one of key issues required for the assessment of existing structures in emergency and crisis situations. International standards ISO 13822 and ISO 2394 indicate procedures for specification of the targetreliability levels by optimisation of the total cost. This approach is applied in conjunction with the human safety criteria to estimate the target reliability levels of existing bridges considering emergency or crisis situations. For the reference period of one week obtained target reliabilities are in most cases within the range from 2.0 up to 3.5, thus significantly lower than those applied in the design of new structures.
Název v anglickém jazyce
Target Reliability Levels for Existing Bridges Considering Emergency and Crisis Situations
Popis výsledku anglicky
Specification of the target reliability levels is one of key issues required for the assessment of existing structures in emergency and crisis situations. International standards ISO 13822 and ISO 2394 indicate procedures for specification of the targetreliability levels by optimisation of the total cost. This approach is applied in conjunction with the human safety criteria to estimate the target reliability levels of existing bridges considering emergency or crisis situations. For the reference period of one week obtained target reliabilities are in most cases within the range from 2.0 up to 3.5, thus significantly lower than those applied in the design of new structures.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Military Technology
ISSN
1802-2308
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
45-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—