Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prestressed I-Beams of 12 m Span Made of Ultra-High Performance Concrete for Construction of Railway Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00222533" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00222533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1593" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1593</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1593" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1593</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prestressed I-Beams of 12 m Span Made of Ultra-High Performance Concrete for Construction of Railway Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on research of prestressed I-beams made of ultra-high performance concrete (UHPC), which are designed to be structural elements in small and medium span railway bridges. Prestressed concrete I-beams are designed with ten prestressing cables in the bottom flange. The prestressed beams are laid close together in the actual structure, with panels inserted between them. The entire structure will subsequently become monolithic. At the present time, I-beams made of rolled steel are commonlyused as structural elements in this type of structure. The advantage of these types of structures lies in their having low construction height. This paper presents a computer and experimental analysis of loading of UHPC prestressed I-beams. For the purpose of the experiments, three specimens of 12 m span were made. The specimens were subsequently tested in the laboratory in four-point bending tests. The paper presents the process and results of the experiments. Simultaneously with the e

  • Název v anglickém jazyce

    Prestressed I-Beams of 12 m Span Made of Ultra-High Performance Concrete for Construction of Railway Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on research of prestressed I-beams made of ultra-high performance concrete (UHPC), which are designed to be structural elements in small and medium span railway bridges. Prestressed concrete I-beams are designed with ten prestressing cables in the bottom flange. The prestressed beams are laid close together in the actual structure, with panels inserted between them. The entire structure will subsequently become monolithic. At the present time, I-beams made of rolled steel are commonlyused as structural elements in this type of structure. The advantage of these types of structures lies in their having low construction height. This paper presents a computer and experimental analysis of loading of UHPC prestressed I-beams. For the purpose of the experiments, three specimens of 12 m span were made. The specimens were subsequently tested in the laboratory in four-point bending tests. The paper presents the process and results of the experiments. Simultaneously with the e

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-12676S" target="_blank" >GA13-12676S: Pokročilý výzkum UHPC matrice pro ultra tenké prvky s nekonvenční výztuží</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th International Conference on Civil Engineering, Architecture and Building Materials

  • ISBN

    9783038351672

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1593-1596

  • Název nakladatele

    TRANS TECH PUBLICATIONS LTD

  • Místo vydání

    ZURICH

  • Místo konání akce

    Haikou

  • Datum konání akce

    24. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku