Long-Term Monitoring of a Composite Steel-Concrete Bridge on the Prague Ring Road
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00222544" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00222544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/AMM.617.13" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.617.13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.617.13" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.617.13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Long-Term Monitoring of a Composite Steel-Concrete Bridge on the Prague Ring Road
Popis výsledku v původním jazyce
The composite steel-concrete bridge across the “Slavičí údolí” on the Prague ring exposed to extreme traffic is selected for present traffic flow monitoring. The response of the bridge to the traffic loads is monitored using strain gauges. The record of voltage is converted to the amount of relative deformation, respectively stress in the bottom flange of steel I beam of the bridge. In parallel with the measurements, the computer slab - wall model based on finite element method is developed. The computer model is used for comparison of calculated and measured stresses and deflections in the flanges and to determine the natural frequencies of the examined bridge structure. Calibrated measurements are used for three-year monitoring of the effects of road traffic on bridge facilitating national decision in the National Annex to EN 1991-2.
Název v anglickém jazyce
Long-Term Monitoring of a Composite Steel-Concrete Bridge on the Prague Ring Road
Popis výsledku anglicky
The composite steel-concrete bridge across the “Slavičí údolí” on the Prague ring exposed to extreme traffic is selected for present traffic flow monitoring. The response of the bridge to the traffic loads is monitored using strain gauges. The record of voltage is converted to the amount of relative deformation, respectively stress in the bottom flange of steel I beam of the bridge. In parallel with the measurements, the computer slab - wall model based on finite element method is developed. The computer model is used for comparison of calculated and measured stresses and deflections in the flanges and to determine the natural frequencies of the examined bridge structure. Calibrated measurements are used for three-year monitoring of the effects of road traffic on bridge facilitating national decision in the National Annex to EN 1991-2.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamic of Civil Engineering and Transportation Structures and Wind Engineering
ISBN
978-3-03835-197-9
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
13-18
Název nakladatele
Trans Tech Publications Ltd.
Místo vydání
Pfaffikon
Místo konání akce
Donovaly
Datum konání akce
25. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000348199300003