Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structure Analysis Loaded by Interior Blast Effect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00223652" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00223652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific.net/AMM.617.86" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.617.86</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.617.86" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.617.86</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structure Analysis Loaded by Interior Blast Effect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper determines the parameters of the explosion wave excited by a terrorist charge and assumption of the building structure of a railway station based on dynamic analysis. Certain simplified methods of load determination according to various publications, according to our own experimental results and according to 3D computations based on detailed calculation modelling of the interior of the room are compared to determine the explosive effects. Equivalent static analysis was applied to the dynamic response of the structural elements of the selected room. The damage caused to these structural elements is weighted on the basis of the angle of failure of the central axis / surface, and on the basis of the limit stress state of these structures.

  • Název v anglickém jazyce

    Structure Analysis Loaded by Interior Blast Effect

  • Popis výsledku anglicky

    The paper determines the parameters of the explosion wave excited by a terrorist charge and assumption of the building structure of a railway station based on dynamic analysis. Certain simplified methods of load determination according to various publications, according to our own experimental results and according to 3D computations based on detailed calculation modelling of the interior of the room are compared to determine the explosive effects. Equivalent static analysis was applied to the dynamic response of the structural elements of the selected room. The damage caused to these structural elements is weighted on the basis of the angle of failure of the central axis / surface, and on the basis of the limit stress state of these structures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Mechanics and Materials

  • ISBN

    978-3-03835-197-9

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

    1660-9336

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    86-91

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications Ltd

  • Místo vydání

    Durnten-Zurich

  • Místo konání akce

    Donovaly

  • Datum konání akce

    26. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000348199300017