Structure Analysis Loaded by Interior Blast Effect
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00223652" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00223652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/AMM.617.86" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.617.86</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.617.86" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.617.86</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structure Analysis Loaded by Interior Blast Effect
Popis výsledku v původním jazyce
The paper determines the parameters of the explosion wave excited by a terrorist charge and assumption of the building structure of a railway station based on dynamic analysis. Certain simplified methods of load determination according to various publications, according to our own experimental results and according to 3D computations based on detailed calculation modelling of the interior of the room are compared to determine the explosive effects. Equivalent static analysis was applied to the dynamic response of the structural elements of the selected room. The damage caused to these structural elements is weighted on the basis of the angle of failure of the central axis / surface, and on the basis of the limit stress state of these structures.
Název v anglickém jazyce
Structure Analysis Loaded by Interior Blast Effect
Popis výsledku anglicky
The paper determines the parameters of the explosion wave excited by a terrorist charge and assumption of the building structure of a railway station based on dynamic analysis. Certain simplified methods of load determination according to various publications, according to our own experimental results and according to 3D computations based on detailed calculation modelling of the interior of the room are compared to determine the explosive effects. Equivalent static analysis was applied to the dynamic response of the structural elements of the selected room. The damage caused to these structural elements is weighted on the basis of the angle of failure of the central axis / surface, and on the basis of the limit stress state of these structures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Mechanics and Materials
ISBN
978-3-03835-197-9
ISSN
1660-9336
e-ISSN
1660-9336
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
86-91
Název nakladatele
Trans Tech Publications Ltd
Místo vydání
Durnten-Zurich
Místo konání akce
Donovaly
Datum konání akce
26. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000348199300017