Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F16%3A00242767" target="_blank" >RIV/68407700:21610/16:00242767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Libeňský most je výrazným příkladem betonového stavitelství na našem území. Byl postaven v letech 1924-1928 podle projektu architekta Pavla Janáka. Konstrukci navrhl Ing. Mencl, který byl autorem obloukové části. Ing. Václav Dašek navrhl rámové části Libeňského mostu. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky za účasti prezidenta Tomáše G. Masaryka. Oblouková pole o třech kloubech z prostého betonu jsou považována za největší hodnotu stavby. Trojkloubové oblouky byly použity již u mostu Mánesova a Hlávkova. Klenba na libeňské straně je největší klenbou tohoto typu v Praze. Vyložení patek kleneb na konzolách 3 až 4,5 m a užití betonových kvádrů kloubů je považováno za tvůrčí přínos Ing. Mencla, u předchozích mostů požadovaly starší předpisy kamenné kvádry kloubů. Tloušťka klenby ve vrcholech je u nejmenší klenby 670 mm, u největší 830 mm a v patečních kloubech 800 a 950 mm.

  • Název v anglickém jazyce

    LIBEŇ BRIDGE - EXPERT EVALUATION OF TECHNICAL CONDITION AND REPAIR POSSIBILITIES

  • Popis výsledku anglicky

    Libeň Bridge is a historic example of concrete engineering in our country. It was built between 1924. The main bridge consist from five plain concrete arches. Static scheme of arches is three joint static determinate structure. The maintenance and some partial repair work of the bridge has not been done during past several decades. The technical state is very poor and one way of repair is to build up new bridge. The contribution describes the conclusions of complex investigation and assessment of technical state of the bridge and consequently the possibilities of repair of this bridge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ 21. MEZINÁRODNÍ SYMPOZIUM MOSTY/BRIDGES 2016

  • ISBN

    978-80-86604-68-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    22-26

  • Název nakladatele

    SEKURKON

  • Místo vydání

    Ostrava - Zábřeh

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku