Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Target reliability for railway civil engineering structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00312628" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00312628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315210469-428" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781315210469-428</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315210469-428" target="_blank" >10.1201/9781315210469-428</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Target reliability for railway civil engineering structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Specification of target reliability levels and risk acceptance criteria is one of the key issues of design and reliability assessment of existing railway structures including bridges, tunnels or secondary structures like noise barriers. Target reliability levels obtained by optimisation of the total cost, related to a required working life of the structure, are critically compared with human safety criteria based on group risks, intended to avoid accidents with a large number of fatalities. Practical applications of the theoretical principles are demonstrated by the examples of a railway bridge, railway tunnel and road bridge over an important railway line. The examples illustrate on how probabilistic reliability analysis and risk optimisation can support decisions about alternative strategies to achieve the optimal designs complying with the requirements on human safety. The contribution reveals that target reliability levels for civil engineering structures recommended in various normative documents are inconsistent in terms of the values and the criteria according to which the appropriate values are to be specified. The optimal target reliabilities from economic point of view primarily depend on failure consequences and costs of safety measures.

  • Název v anglickém jazyce

    Target reliability for railway civil engineering structures

  • Popis výsledku anglicky

    Specification of target reliability levels and risk acceptance criteria is one of the key issues of design and reliability assessment of existing railway structures including bridges, tunnels or secondary structures like noise barriers. Target reliability levels obtained by optimisation of the total cost, related to a required working life of the structure, are critically compared with human safety criteria based on group risks, intended to avoid accidents with a large number of fatalities. Practical applications of the theoretical principles are demonstrated by the examples of a railway bridge, railway tunnel and road bridge over an important railway line. The examples illustrate on how probabilistic reliability analysis and risk optimisation can support decisions about alternative strategies to achieve the optimal designs complying with the requirements on human safety. The contribution reveals that target reliability levels for civil engineering structures recommended in various normative documents are inconsistent in terms of the values and the criteria according to which the appropriate values are to be specified. The optimal target reliabilities from economic point of view primarily depend on failure consequences and costs of safety measures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-11378S" target="_blank" >GA16-11378S: Rozhodování ve stavebnictví na základě hodnocení rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Safety and Reliability - Theory and Applications

  • ISBN

    978-1-138-62937-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    3399-3407

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Portorož

  • Datum konání akce

    18. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku