Effect of the Length of Traffic Flow Records on the Estimate of a Bridge Service Life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00315472" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00315472 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/view/j/tvsb.2016.16.issue-2/tvsb-2016-0019/tvsb-2016-0019.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/j/tvsb.2016.16.issue-2/tvsb-2016-0019/tvsb-2016-0019.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/tvsb-2016-0019" target="_blank" >10.1515/tvsb-2016-0019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of the Length of Traffic Flow Records on the Estimate of a Bridge Service Life
Popis výsledku v původním jazyce
The service life of bridges is significantly affected by fatigue of used material induced by heavy vehicles. Therefore, precise determination of the vehicle weight is of crucial importance for the calculation of fatigue damage and the prediction of the bridge serviceability. This paper investigates accuracy of the determination of fatigue depending on the length of traffic flow recording. The presented data were obtained from the measurements carried out on a bridge of the Prague Highway Ring. The analysis reveals that the optimal length of traffic recording is about 30 days.
Název v anglickém jazyce
Effect of the Length of Traffic Flow Records on the Estimate of a Bridge Service Life
Popis výsledku anglicky
The service life of bridges is significantly affected by fatigue of used material induced by heavy vehicles. Therefore, precise determination of the vehicle weight is of crucial importance for the calculation of fatigue damage and the prediction of the bridge serviceability. This paper investigates accuracy of the determination of fatigue depending on the length of traffic flow recording. The presented data were obtained from the measurements carried out on a bridge of the Prague Highway Ring. The analysis reveals that the optimal length of traffic recording is about 30 days.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-04132S" target="_blank" >GA16-04132S: Epistemické nejistoty modelů trhlin v železobetonových konstrukcích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the VSB - Technical University of Ostrava. Construction Series
ISSN
1804-4824
e-ISSN
1804-4824
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
95-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—