Risk Acceptance Criteria for Design of Road Bridges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F18%3A00325377" target="_blank" >RIV/68407700:21610/18:00325377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/79042" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/79042</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Risk Acceptance Criteria for Design of Road Bridges
Popis výsledku v původním jazyce
Risk and reliability criteria are well established in many industrial sectors such as the offshore, chemical or nuclear industries. Comparative risk thresholds have been specified to allow a responsible organization or regulator to identify activities which impose an acceptable level of risk concerning the participating individuals, or society as a whole. The scope of this contribution is to present target reliability criteria based on acceptable human safety levels. Application of theoretical principles is illustrated by examples of road bridges. The distinction between the two types of criteria is made: group risk and the acceptance criterion based on the Life Quality Index LQI approach introduced by ISO 2394:2015. The differences between the criteria for new and existing structures are discussed. It appears that while benefits and costs of a private stakeholder or public authority are reflected by economic optimisation, the society should define the limits for human safety to achieve uniform risks for various daily-life activities and across different industrial sectors.
Název v anglickém jazyce
Risk Acceptance Criteria for Design of Road Bridges
Popis výsledku anglicky
Risk and reliability criteria are well established in many industrial sectors such as the offshore, chemical or nuclear industries. Comparative risk thresholds have been specified to allow a responsible organization or regulator to identify activities which impose an acceptable level of risk concerning the participating individuals, or society as a whole. The scope of this contribution is to present target reliability criteria based on acceptable human safety levels. Application of theoretical principles is illustrated by examples of road bridges. The distinction between the two types of criteria is made: group risk and the acceptance criterion based on the Life Quality Index LQI approach introduced by ISO 2394:2015. The differences between the criteria for new and existing structures are discussed. It appears that while benefits and costs of a private stakeholder or public authority are reflected by economic optimisation, the society should define the limits for human safety to achieve uniform risks for various daily-life activities and across different industrial sectors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20585" target="_blank" >FV20585: Operativní metody monitorování, predikce životnosti mostů a zajištění bezpečných mostů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06515-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
260-271
Název nakladatele
ČVUT v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní
Datum konání akce
29. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—