Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Risk Acceptance Criteria for Design of Road Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F18%3A00325377" target="_blank" >RIV/68407700:21610/18:00325377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/79042" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/79042</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Risk Acceptance Criteria for Design of Road Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Risk and reliability criteria are well established in many industrial sectors such as the offshore, chemical or nuclear industries. Comparative risk thresholds have been specified to allow a responsible organization or regulator to identify activities which impose an acceptable level of risk concerning the participating individuals, or society as a whole. The scope of this contribution is to present target reliability criteria based on acceptable human safety levels. Application of theoretical principles is illustrated by examples of road bridges. The distinction between the two types of criteria is made: group risk and the acceptance criterion based on the Life Quality Index LQI approach introduced by ISO 2394:2015. The differences between the criteria for new and existing structures are discussed. It appears that while benefits and costs of a private stakeholder or public authority are reflected by economic optimisation, the society should define the limits for human safety to achieve uniform risks for various daily-life activities and across different industrial sectors.

  • Název v anglickém jazyce

    Risk Acceptance Criteria for Design of Road Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Risk and reliability criteria are well established in many industrial sectors such as the offshore, chemical or nuclear industries. Comparative risk thresholds have been specified to allow a responsible organization or regulator to identify activities which impose an acceptable level of risk concerning the participating individuals, or society as a whole. The scope of this contribution is to present target reliability criteria based on acceptable human safety levels. Application of theoretical principles is illustrated by examples of road bridges. The distinction between the two types of criteria is made: group risk and the acceptance criterion based on the Life Quality Index LQI approach introduced by ISO 2394:2015. The differences between the criteria for new and existing structures are discussed. It appears that while benefits and costs of a private stakeholder or public authority are reflected by economic optimisation, the society should define the limits for human safety to achieve uniform risks for various daily-life activities and across different industrial sectors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20585" target="_blank" >FV20585: Operativní metody monitorování, predikce životnosti mostů a zajištění bezpečných mostů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Řízení rizik procesů spojených s technickými díly

  • ISBN

    978-80-01-06515-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    260-271

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    ČVUT v Praze, Fakulta dopravní

  • Datum konání akce

    29. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku