Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kategorizace mostů podle následků poruch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F20%3A00344378" target="_blank" >RIV/68407700:21610/20:00344378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kategorizace mostů podle následků poruch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kategorizace mostních objektů podle následků poruch v důsledku ztráty únosnosti nebo použitelnosti je náročná problematika, kterou lze řešit různými způsoby včetně dvou předložených postupů, a to elementárním postupem s využitím aktuálních předpisů a pokročilým postupem na základě analýzy rizik. Elementární postup vychází ze subjektivního hodnocení významu následků ztráty funkční způsobilosti (poruchy) mostního objektu. Zařazuje objekt do příslušné kategorie (třídy následků) na základě nejzávažnějšího následku poruchy. Jde o operativní postup, který lze v praxi uplatnit bez použití náročných výpočetních operací. Výsledky tohoto postupu mohou však být zatíženy nejistotami při hodnocení následků poruch. Pokročilý postup se opírá o zevrubnou analýzu následků poruch mostního objektu s využitím metodiky analýzy rizik. Analýza následků poruchy přihlíží k pravděpodobnosti výskytu nepříznivých jevů a k relativnímu významu jednotlivých následků. Zařazení objektu do příslušné kategorie se provede na základě výsledného rizika. Jde o pracnější postup, který však poskytuje věrohodnější výsledky s menším podílem nejistot. Největší problém analýzy rizik je však kombinace následků poruch odlišného charakteru, například ztrát na životech a ekonomických následků. Oba uvedené postupy kategorizace lze účelně uplatnit v závislosti na typu a konstrukci mostního objektu, na intenzitě provozu, na kulturně-historickém významu a na očekávaných následcích ztráty funkční způsobilosti objektu.

  • Název v anglickém jazyce

    Categorization of Bridges according to Failure Consequences

  • Popis výsledku anglicky

    Categorization of bridge structures according to the consequences of failures due to loss of load-bearing capacity or serviceability is a challenging issue that can be solved in various ways, including the two presented procedures, namely the elementary procedure using current regulations and advanced procedure based on risk analysis. The elementary procedure is based on the subjective assessment of the significance of the consequences of loss of functional ability (disorders) of a bridge object. Classifies an object into the appropriate category (consequence class) based on the most serious consequence of the failure. It is an operational procedure that can be applied in practice without the use of complex computational operations. However, the results of this procedure may be burdened by uncertainties in assessing the consequences of failures. The advanced procedure is based on a thorough analysis of the consequences of bridge structure failures using the methodology of risk analysis. The analysis of the consequences of a failure takes into account the probability of occurrence of adverse events and the relative importance of individual consequences. The classification of an object into the relevant category is made on the basis of the resulting risk. It is a more laborious procedure, but it provides more reliable results with less uncertainty. However, the biggest problem of risk analysis is the combination of the consequences of disorders of a different nature, such as loss of life and economic consequences. Both of these categorization procedures can be effectively applied depending on the type and construction of the bridge structure, the intensity of traffic, the cultural and historical significance and the expected consequences of the loss of functionality of the structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník ke konferenci 27. BETONÁŘSKÉ DNY

  • ISBN

    978-80-907611-3-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    154-159

  • Název nakladatele

    Česká betonářská společnost ČSSI

  • Místo vydání

    Praha 1

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    2. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku