Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zhotovení UHPC lávky středního rozpětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F24%3A00382589" target="_blank" >RIV/68407700:21610/24:00382589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zhotovení UHPC lávky středního rozpětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem je zhotovení lávky středního rozpětí. Základní myšlenka je použití moderního odolného materiálu UHPC pro zhotovení kompletní nosné konstrukce lávky pro pěší. Prvky, tedy prefabrikáty z UHPC, svým tvarem, technickým řešením a zamýšleným použitím umožňují nahrazení stávajících technologií, a to při významném zvýšení trvanlivosti a usnadnění výstavby. Cílem je vytvoření podélně dělené konstrukce, která jedním (dvěma) prefabrikovaným nosníkem překlene celé rozpětí bez potřeby zasahovat na překonávanou překážku, tedy bez podepření mezi opěrami.

  • Název v anglickém jazyce

    Construction of a medium-span UHPC footbridge

  • Popis výsledku anglicky

    The subject is the construction of a medium-span footbridge. The basic idea is to use the modern durable material UHPC to construct the complete supporting structure of the pedestrian footbridge. The elements, i.e. precast UHPC, with their shape, technical solution and intended use, allow the replacement of existing technologies, while significantly increasing durability and facilitating construction. The goal is to create a longitudinally divided structure that spans the entire span with one (two) prefabricated beams without the need to interfere with the obstacle being overcome, i.e. without support between the supports.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000329" target="_blank" >CK02000329: UHPC jako hlavní nosný systém mostů středních rozpětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CK02000329-V7

  • Číselná identifikace

    CK02000329

  • Technické parametry

    Prezentovaná ověřená technologie byla vyvinuta v rámci výzkumného projektu CK02000329 – UHPC jako hlavní nosný systém mostů středních rozpětí. Popisuje technické a konstrukční řešení vybraných specifických prefabrikovaných dílců z materiálu UHPC. Na stavbách lávek pro pěší je běžně používáno mnoho různých technických řešení nosných konstrukcí. Mnoho z nich vyžaduje složité stavební a montážní práce přímo na stavbě, kde není možné dosáhnout srovnatelné kvality a spolehlivosti výroby ve srovnání s výrobnou. Podélně dělené nosné konstrukce se obvykle zhotovují z nosníků a desek mostovky. Obvyklé rozměry nosníků jsou limitovány svou hmotností a velikostí, protože je omezena (někdy i ekonomicky) velikost dostupných jeřábů a dopravy. V současnosti používané řešení pro tato střední rozpětí je hlavní nosná konstrukce montovaná na pevné skruži, montovaná v těsné blízkosti finálního umístění a následně zaplavována, vysouvána, nebo otáčena do finální polohy. V případě, že se jedná o betonovou konstrukci, nosník pro lávku středního rozpětí dosahuje takové dimenze, že ho nedovoluje dopravit z výrobny v celku. V případě ocelové konstrukce to obvykle možné je, ale ta zase vyžaduje náročné (a drahé) práce na protikorozní ochraně (PKO), kde minimálně u spojů je vždy nutné je provádět přímo na stavbě. Hlavní přednosti technologie obecně spočívají v ekonomickém, ale smysluplném využití materiálových a trvanlivostních charakteristik UHPC materiálu, ve využití přísně kontrolovaného prostředí výrobny prefabrikovaných dílců, v rychlé montáži, snadnější dopravě a v navrhování detailů funkčních v celém životním cyklu staveb. Díky použití prefabrikovaných dílců lze provést výstavbu a opravy nebo výměny konstrukcí během krátkého časového období a výrazně snížit náklady spojené s uzavírkami nebo s prodlužováním výstavby. Uplatněním moderního materiálu se snižuje spotřeba přírodních zdrojů a dopad na životní prostředí je celkově příznivější. Je nutné uvážit jak okamžité přínosy použitím subtilnějších prvků, tak dlouhodobé přínosy z hlediska trvanlivosti, které ovlivňují celý životní cyklus staveb. V neposlední řadě dojde použitím navrhovaného materiálu k urychlení samotné výroby prefabrikovaných dílců. Pilotní výroba byla ověřena (otestována) při zhotovování prototypů. Tyto byly zavedeny do výrobkového portfolia společnosti KŠ PREFA

  • Ekonomické parametry

    Viz: CK – Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2020+

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / Kloknerův ústav

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem