Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00224000" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00224000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-2-2014-clanek-4.pdf" target="_blank" >http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-2-2014-clanek-4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený výzkum se věnuje posouzení dovednosti detekovat lež a vlivu stereotypů na posuzování druhých lidí u studentů oboru ekonomika a management. Vyšší přesnost v detekci lži ovlivňuje interpersonální vztahy, souvisí se sociální a emocionální inteligencí (Mynaříková, 2013) a v neposlední řadě se ukazuje, že manažeři úspěšní v detekci lži dosahují lepších výsledků ve své práci (Long & Dobbins, 1992; Mynaříková, 2014). Vliv stereotypních představ, vztahujících se k různým vzhledovým, genderovým, charakterovým charakteristikám, však tuto přesnost snižují a mohou negativně ovlivňovat výsledky pracovních úkonů i pracovní atmosféru (Schmader & Johns, 2003). Cílem výzkumu je sledovat vztah mezi stereotypními přesvědčeními založenými na vzhledu, národnosti, věku a dalších případných charakteristikách a dovedností detekovat lež, jako proměnnými, které patří mezi faktory související s úspěšným výkonem manažerské profese a zefektivněním náboru nových zaměstnanců. Dále výzkum hledá případnou s
Název v anglickém jazyce
THE EFFECT OF DECEPTION DETECTION ACCURACY, STEREOTYPES AND FACTORS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ON EVALUATION OF OTHER PEOPLE AMONG STUDENTS OF ECONOMY AND MANAGEMENT
Popis výsledku anglicky
In the study we are interested in respondents´ ability to distinguish truth and lie through behavior and in possible relationship between respondents´ lie detection accuracy rates and the effect of stereotypes. Persons who are better in deception detection may experience a higher degree of professional success in professions as management and economics. Stereotypical believes about other people based on their looks, behavior or specific features, might lower their deception detection accuracy and lead to inacurate evaluations. This may result in failures during the process of employers recruitment and also in inappropriate behavior of current employers. Stereotypical believes might me influenced by various factors of emotional intelligence. Respondentsamong Czech students of economics and management (n= 161) evaluated veracity statements of suspects in 21 videoclips and filled The Emotional Intelligence Questionnaire. The results showed that respondents were highly accurate in lie det
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
26-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—