Dilemmas of Student Technical and Social Science Thinking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00238051" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00238051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7317986" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7317986</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7317986" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7317986</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dilemmas of Student Technical and Social Science Thinking
Popis výsledku v původním jazyce
There is an excessive emphasis focused on highly technical matters in engineering curricula which not only excludes greater technical diversity but also knowledge of human aspects necessary in engineering practice. Although the need for the inclusion of greater humanities and social sciences content into engineering curricula has been recognized there are still barriers both on the side of students and academics. Similar barrier can be observed in social science and humanities study programmes when knowledge of basic mathematics or engineering is mostly refused by faculty representatives and undergraduates. In our paper, data of a pilot study are presented - we point to the views of engineering and HRM students towards “hard” and “soft” sciences, technical and “non-technical” thinking.
Název v anglickém jazyce
Dilemmas of Student Technical and Social Science Thinking
Popis výsledku anglicky
There is an excessive emphasis focused on highly technical matters in engineering curricula which not only excludes greater technical diversity but also knowledge of human aspects necessary in engineering practice. Although the need for the inclusion of greater humanities and social sciences content into engineering curricula has been recognized there are still barriers both on the side of students and academics. Similar barrier can be observed in social science and humanities study programmes when knowledge of basic mathematics or engineering is mostly refused by faculty representatives and undergraduates. In our paper, data of a pilot study are presented - we point to the views of engineering and HRM students towards “hard” and “soft” sciences, technical and “non-technical” thinking.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Eduaction for a Resilient Society
ISBN
978-1-4799-8707-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
99-101
Název nakladatele
AIM Group Baltic UAB
Místo vydání
Vilnius
Místo konání akce
Florencie
Datum konání akce
20. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380442600004