Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dilemmas of Student Technical and Social Science Thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00238051" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00238051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7317986" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7317986</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7317986" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7317986</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dilemmas of Student Technical and Social Science Thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is an excessive emphasis focused on highly technical matters in engineering curricula which not only excludes greater technical diversity but also knowledge of human aspects necessary in engineering practice. Although the need for the inclusion of greater humanities and social sciences content into engineering curricula has been recognized there are still barriers both on the side of students and academics. Similar barrier can be observed in social science and humanities study programmes when knowledge of basic mathematics or engineering is mostly refused by faculty representatives and undergraduates. In our paper, data of a pilot study are presented - we point to the views of engineering and HRM students towards “hard” and “soft” sciences, technical and “non-technical” thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    Dilemmas of Student Technical and Social Science Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    There is an excessive emphasis focused on highly technical matters in engineering curricula which not only excludes greater technical diversity but also knowledge of human aspects necessary in engineering practice. Although the need for the inclusion of greater humanities and social sciences content into engineering curricula has been recognized there are still barriers both on the side of students and academics. Similar barrier can be observed in social science and humanities study programmes when knowledge of basic mathematics or engineering is mostly refused by faculty representatives and undergraduates. In our paper, data of a pilot study are presented - we point to the views of engineering and HRM students towards “hard” and “soft” sciences, technical and “non-technical” thinking.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Eduaction for a Resilient Society

  • ISBN

    978-1-4799-8707-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    99-101

  • Název nakladatele

    AIM Group Baltic UAB

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Florencie

  • Datum konání akce

    20. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380442600004